Als je teamviewer.com 20x gebruikt en steeds aangaf dat 't privégebruik was, gaan ze dan je IP-adres checken? Of het toch een bedrijf betreft?

Via teamviewer.com kan je andere PC's overnemen. Stel nu dat je dat steeds binnen je bedrijf gebruikt. Dat mag niet, want als je de gratis-versie gebruikt moet 't privé zijn. Maar stel dat je 't bijv. 20x of 100x of vaker gebruikt: gaan ze dan je IP-adres(sen) checken? Of er niet stiekum een bedrijf bij dat adres hoort?
Want dat de IP-adressen worden gelogd, lijkt me wel zeker...
Of hopen ze gewoon dat 't aan je geweten gaat knagen, totdat je de commerciële versie besteld...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.8K

Het beste antwoord

Dat heb ik me ook al afgevraagd.... en of ze 'meesnijden' wat er over de lijn gaat... Ik denk wel dat als je het 20x in korte tijd vanaf 1 IP-adres gebruikt, men toch er van uit gaat, dat dit geen prive gebruik is... Wellicht blokkeren ze je IP adres en geven een link naar een passende aanbieding.

Voor een bedrijf zou ik het gewoon kopen, zelfs als prive gebruiker kan ik me voorstellen voor Teamviewer te betalen.
(juist omdat je eenvoudig routers, VPN etc kan omzeilen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meesnijden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Monitoren, kopieren, uitlezen. Aangezien TeamViewer behoorlijk snel is, ga ik er niet vanuit dat alle data via hun server loopt (enkel de connectiondata). Voor bepaalde applicaties en IP-adressen, ben ik er van overtuigd dat dit verkeer via bepaalde routers geleid wordt, zodat men het netwerkverkeer op bepaalde termen kan filteren 'meesnijden' zodat men weet, wie welke verbindingen waarheen maakt. (*alu-hoedje opzet*).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok.
Om 't zeker te weten zal ik 't wel aan teamviewer zelf moeten vragen :).

Andere antwoorden (1)

Dat het ip adres wordt opgeslagen is op zich wel aannemelijk, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Het is wel een feit dat de verbinding er steeds mee kapt met een gratis versie. Volgens wordt de verbinding elk uur vanzelf afgesloten.
Bij een volledige versie is dat niet het geval, je kunt dan gerust blijven werken zonder problemen.