Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik AVI bestanden afspelen met Windows media Player? Of wat heb ik daar anders voor nodig?

Ik krijg steeds te zien dat er "Codec" wordt opgehaald als ik een film van mijn externe harde schijf wil afspelen.. en dat "hangt" het programma en moet ik afsluiten..
Hellup..ik wil mijn 56 films gaan kijken..
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
6.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

vlc mediaplayer die ik gebruik is ook makkelijk te gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit. VLC speelt ALLES
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt!
dank...

Andere antwoorden (3)

Windows Media Player kan geen .Avi bestanden afspelen. Hier zal je een andere media player voor moeten downloaden. Ik raad Movie Player 1.0.7 aan, dit is een heel simpel programma dat is gemaakt om zoveel mogelijk soorten filmbestanden af te spelen. Dit is een freeware ( gratis ) programma en mag zomaar gedownload worden:
http://www.freedownloadscenter.com/Multimedia_and_Graphics/Multi-Purpose_Player_and_Editors/Movie_Player_Download.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht altijd dat VLC media player het beste was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En moet ik dan de extensie van de films veranderen?
Om met Windows Media Player avi bestanden af te spelen moet je Klite codec pack (gratis) installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elk videoprogramma heeft codec nodig om bestanden te vertalen. Het probleem met de Windows Media player is dat hij voor veel bestanden geen codec heeft.
Je kunt er daarom voor kiezen om de codec te downloaden. Meestal staat bij de codec wel aangegeven welke bestanden je daarna kan afspelen.

Als alternatief kun je ook een ander videoprogramma gebruiken. Zelf gebruik ik VLC media player, waar codec voor bijna alles al bij inbegrepen is, zodat je daarna niet nog een keer op zoek hoeft naar codec. Dit kan ik je ook aanraden. Het is zelfs open source (gratis dus)!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding