is het mogelijk een niet kopieerbaar pdf van een tekstbestand te maken?

ik weet dat ik via indesign tekst om kan zetten in plaatjes, waardoor kopieren van tekst niet kan, maar dat is natuurlijk heel veel werk en het bestand wordt er enorm groot door.

Mijn vraag is of ik met behulp van wordt en/of acrobat een pdf kan maken, waarbij het niet mogelijk is om tekst te kopieren en te plakken, zodat het niet stiekem gebruikt kan worden.

Toegevoegd na 3 uur:
via goeievraag op facebook heb ik het antwoord gevonden. Het is inderdaad mogelijk om een bestand te beveiligen tegen printen en kopiëren (op een screenprint maken na dan, maar dan is het een plaatje en geen platte tekst). Bij het word bestand printen kan je links onderin kiezen voor de optie 'pdf printen'. Daarna klik je door naar opties, security opties en daar staan twee opties; beveiligen tegen kopieren en beveiligen tegen printen. Je moet dan wel een wachtwoord ingeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
9.9K

Het beste antwoord

Nee, je kan altijd een printscreen maken en anderen kunnen het dan weer verspreiden.
Marktplaats doet ook zoiets maar het is dus altijd te omzeilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar... bij een tekstbestand van 70 pagina's lijkt het me toch wel veel werk om het over te typen en het voor een eigen manuscript te gebruiken.

Andere antwoorden (1)

Pdf creator.
Deze zorgt dat je een virtuele printer krijgt op je machine.
Als je nu een printopdracht geeft dan kies je voor deze printer.
Deze zorgt dan dat er een pdf bestand wordt gemaakt.