Hoe kom ik van Babylon als startpagina af?

Dankzij Software.informer (die zelf al op een voor mij onverklaarbare wijze op mijn computer was terecht gekomen) zit ik nu opgescheept met de startpagina van Babylon. Ik kan wel naar m'n eigen echte startpagina maar dat vereist extra klikken. Software.informer heb ik al van mijn pc afgegooid. Ik wil search.babylon ook weghebben maar hij staat niet in de lijst met programma's bij het configuratiescherm. Hoe kom ik er nu af?

http://search.babylon.com/?babsrc=HP_Prot

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opties»homepage oid dan kan je daar zelf wat typen.
Het kan zo zijn dat je taakbalk van babylon je automatisch telkens naar babylon als homepage verwijst maar daar kan je niks aan doen alleen de toolbar verwijderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om het te verwijderen kan je ook bijvoorbeeld cc cleaner downloaden en dan force delete op een babylon icon bijv op je bureaublad. Ook kan je in C://programfiles/babylon kijken en die map gewoon verwijderen.
En dan via schijfopruiming kijken of er nog wat over is gebleven. Als er staat dit kan niet verwijderd worden omdat het in gebruik is, moet je alles sluiten waar babylon gebruikt wordt bijv ie of firefox.
En via taakbeheer misschien babylontoolbar.exe sluiten oid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op je instelling internet een andere naam kiezen bv google of firefox.windows kies er een die jij wilt als opstart bij je internet
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier vind je een uitgebreid stappenplan om de homepage opnieuw in te stellen en de toolbar te verwijderen:
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=5673
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Windows naar C://programmafiles/babylon laten zoeken maar hij zegt dat zo'n map niet bestaat. Het configuratiescherm kan het programma niet vinden en CCleaner ook niet. Hoe kan dat nou? ik heb het opstarten daarin nu tenminste weg gehaald via Extra maar denk dat het toch ergens nog onzichtbaar in mijn pc zit. Klopt dat?

Het beste antwoord

Vanuitgaande dat u windows en de standaart internet explorer gebruikt,
klikt u bovenin uw explorer op extra en dan in het menu wat opent gaat u naar Internetopties.
Hierop opent zich een tabblad.
Het eerste blad wat u ziet is het blad "Algemeen".
Hierin treft u een venster "Startpagina" vul hier het webadres in van de site die u als startpagina wilt hebben.

Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Naar gelang uw handigheid kunt u ook uw starpagina definitief vastzetten.
Maar ook deze truuk geeft geen garantie dat bepaalde programma's de starpagina weer wijzigen.

Zie onderstaande link.

http://www.websonic.nl/pctips/internetexplorer/ie_startpaginavastzetten.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn oplossing voor deze niet gewenste entries is het gratis progamma spy-bot (freeware) wat elke keer jou om toestemming vraagt als er'n verandering(ongewenste entries enz.) in je computer word aangebracht. Als je dit progamma na installatie je computer laat scannen dan kan je deze meuk gelijk verwijderen en blijft voortaan alles hetzelfde !
Kijk daarna ook naar (via configuratiescherm) bij Internetopties en zet de door jou gewenste zoekmachine als favoriet. Daarna goed opletten als spy-bot jou vraagt om toestemming dit over her algemeen altijd te weigeren tenzij jezelf iets nieuws installeert. Spy-bot bied de mogelijkheid weigeringen of toestemming te onthouden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan Babylon als startpagina wegkrijgen door naar Extra > Internetopties te gaan reachtsboven in je browser.

En je kunt Babylon er daarba afgooien door naar Start > Configuratiescherm > Programma's en dan kun je Babylon selecteren en er af gooien.

Je moet als je dat laatste eerst deed
Nog steeds die eerste doen, want die gaat ook niet zomaar weg.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De stappen die je als eerste uitlegt zijn alleen goed voor Internet Explorer, maar ik zie niet in de vraag staan dat zondag Internet Explorer gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb Windows XP (8 meen ik) en gebruik IE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, windows XP met IE8 bedoel ik.
Als laatste (?) redmiddel een systeemherstel doen.