Wat is Software.informer voor een programma en moet ik het van mijn pc halen of richt ik dan weer rampen aan?

Heb dat programma sinds een paar weken op mijn computer. Daar ik het zelf niet gedownload had dacht ik eerst dat het bij de updates van Windows hoorde die 1x per week 's nachts geladen worden. Dat ding zit steeds te zeuren dat ik allerlei programma's moet updaten. Ik geloof er niks van want die zouden mij dan toch zeker zelf waarschuwen of het automatisch doen?! Ook zie ik nooit een knop om iets te updaten op die sites die dat programma opgeeft, alleen downloadknoppen. Heb .n keer op een geklikt en nu heb ik ineens Babel als startpagina wat ik helemaal niet wil. Babel kan ik niet van de pc krijgen want die staat helemaal niet in het Configuratiescherm maar die Software.informer wel. Moet ik hem wissen?
En hoe kom ik van Babel af? Het is niet zo dat ik niet meer bij mijn startpagina van iGoogle kan maar het is steeds een paar keer extra klikken voor die zich vertoont en Babel verdwijnt.

Software.informer
Version 1.0 BETA build 539
Copyright (c) Informer Technologies Inc.2007-2009

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.5K

Het beste antwoord

Het beste dat je kan doen, is de jongens en meisjes van de website hijackthis raadplegen. Die hebben deskundigheid en heel veel tooltjes om je computer weer mooi schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb er even wat over gelezen, als ik het op google opzoek krijg ik word er met de auto aanvul optie gelijk spyware achter getypt. Het zou natuurlijk kunnen dat het spyware is maar in het forum wat ik bezocht word het ook weer tegen gesproken. Persoonlijk zou ik die software informer direct verwijderen van je pc. Lees eventueel ook even bijgevoegd forum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software Informer is een prima programmaatje dat controleert of je de laatste versie van de programma's die op je pc staan al hebt gedownload (zie bron).
(Zelf gebruik ik daar overigens Secunia voor: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Secunia+PSI+2.0+houdt+uw+computer+nu+automatisch+up-to-date).
Je kunt het programma dus gerust eens laten draaien om te zien welke software op je pc aan een update toe is.

Over Babel kan ik eigenlijk geen informatie vinden. Misschien is je startpagina gewoon eenmalig aangepast omdat je, bij het installeren van software, per ongeluk vergeten bent om ergens een vinkje weg te halen.
Je zou eens kunnen kijken bij de instellingen van je browser: via Extra > Opties kun je je startpagina (opnieuw) instellen.

Een andere mogelijkheid is CCleaner:
http://ccleaner.nl.softonic.com/
Misschien staat het daar wél bij de programma's die je (via de optie "Gereedschap") kunt de-installeren.
Pieter2011