Wat zijn de voordelen van Lotus Notes ten opzichte van Microsoft Outlook in je bedrijf?

We zijn nu over naar Lotus Notes. Maar ik zie eigenlijk alleen maar nadelen: 1.0 interface, meer vastlopers en de opbouw van het programma ziet er heel anders uit. De jongens van Ict konden het me eigenlijk niet vertellen, iets met servers maar toen was ik ze al kwijt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.2K

Het beste antwoord

Lotus Notes doet veel meer dan alleen email. Of jullie dat gebruiken is natuurlijk een tweede.
Lotus Notes is gebaseerd op databases, en wel zeer uitgebreide databases waar ze een eigen programmeertaal bij gebruiken. Hierdoor kun je van alles bouwen in Lotus Notes, bijvoorbeeld een helpdesk support system met workflows of een personeelsdatabase o.i.d. de mogelijkheden zijn legio, terwijl Outlook alleen maar kan emailen. Je kunt zelfs je Lotus Notes client gebruiken als een web browser.
Dat jij veel vast lopers krijgt zal ergens anders aan liggen, op zich is het een stabiel product ... misschien een conflict met andere software, of de weinig horsepower / memory in je systeem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De vraag is wat je vergelijkt: De e-mail client (dus de software die op je computer staat om je mail te kunnen lezen ed) of de mailserver (die al het mailverkeer afhandelt op de achtergrond en waar je verder niets van ziet).
Een ICT-er zal de voordelen van een server kunnen vertellen, terwijl je als gebruiker kijkt naar de functionaliteit van de mail client.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de mail clients van Lotus Notes en outlook qua functionaliteit echt niet veel voor elkaar onderdoen. Het komt dan eerder neer op een persoonlijke voorkeur voor HOE je die functionaliteit kunt gebruiken.
Als je naar de huidige ontwikkelingen kijkt en met een schuin oog naar de toekomst, dan zie je dat de ontwikkeling is dat je steeds minder gebruikt maakt van een lokaal op je PC geinstalleerde e-mail client en steeds meer van "webbased" e-mail clients, zoals gmail, hotmail, etc. Zowel van Lotus Notes als Outlook zijn "webbased" versies beschikbaar. Je hebt dan veel minder problemen met vastlopers.