Onze PC werkt met Windows7 en windows wilt niet meer correct opstarten. wat moet ik doen?

er komt op een zwart scherm met witte letters dat ik een reboot schijf moet gebruiken maar ik deze niet gekregen bij de aankoop van deze PC?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Het lijkt er helaas op dat Windows 'kapot' is gegaan. Dit kan zijn gebeurd door een virus, of doordat er belangrijke systeembestanden zijn verwijderd, of misschien is de harde schijf beschadigd.
De meest voor de hand liggende oplossing is Windows opnieuw installeren. Hiervoor zul je iemand moeten zoeken met de windows 7 CD. Die hoeft niet per se bij jou PC te horen, iedere Windows 7 CD is goed.
Kijk wel even of er een stickertje op je PC zit met daarop een lang getal, en vaak ook een hologram. Dat nummer heb je nodig om te bewijzen dat je wel voor Windows betaald hebt, en hem dus mag installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De harde schijf was inderdaad beschadigd algoed dat onze pc winkel hem nog kon maken zonder dat er iets van bestanden weg ging.
bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (1)

Voordat je windows opnieuw installeert:
Heb je al geprobeerd om de computer te starten en direct bij het eerste scherm de F8 toets ingedrukt?
Hierdoor kom je in een zwart scherm kies hierin veilige modus.
Als de computer dan wel start met een lelijk scherm heb je mogelijk geluk.
Ga dan naar systeemherstel en zet de computer terug in de tijd voor de storing
Frank