Windows mediacenter start continue op, zodra ik een ander programma wil starten. Hoe kan ik dit weer veranderen?

Internetten of mailen is op deze computer niet meer mogelijk omdat mediacenter wordt opgestart. Het lukt niet om mediacenter uit te zetten of te verwijderen. Via configuratiescherm lukt het niet om bij Windows onderdelen in- of uitschakelen te komen, want ... mediacenter wordt dan weer opgestart.

Via MSconfig de automatische opstart op handmatig te zetten, lukt wel, alleen er verandert niets.

Ook bij herstelpunten lukt het niet om naar het vorige herstelpunt te gaan.

Iemand een idee?
Mijn systeem werkt onder Windows 7, ik gebruik Opera en IE.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Heb je de instellingen van Media Center zelf al aangepast? Als het programma geopend is (wat op jouw pc geen probleem zal zijn), ga je naar Taken > Instellingen > Algemeen. Daar kun je, o.a. bij Opstarten en venstergedrag, maar wellicht ook onder Opties voor Programma's, een heleboel vinkjes verwijderen.
Pieter2011
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Bij diezelfde instellingen kun je, via het tabblad Algemeen > Windows Media Center instellen, de Set-up opnieuw instellen, waarbij alle oude instellingen verloren gaan. Misschien is dat nog een idee. Als het niet werkt, laat dan even weten of je nog wel programma's kunt installeren. Misschien is er langs die weg nog een manier om het probleem op te lossen.
Anders is het misschien een idee om maandag even een persoonlijk bericht naar Microsoft te sturen, want die zijn ook actief op deze site.