Wat kan ik met een extern IP-Adres?

Iemand probeert een ARP-Cache Poisoning Attack op mij uit. nu heb ik een of ander Extern IP-adres. Is die van mij, of van diegene die mij probeert aan te vallen...

ik wil mijn provider bellen en hun deze screenshot sturen om te kijken wat ze kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat extern IP-adres kun je niets mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer... =(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nice skrillex!
Cryofiel
12 jaar geleden
Skrillex, de zanger / gitarist?
https://en.wikipedia.org/wiki/Skrillex
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja Sonny Moore. Ik zie namelijk zijn logo op de printscreen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup, zie deze link:
http://www.youtube.com/watch?v=WSeNSzJ2-Jw De afbeelding bij het filmpje is duidelijk hetzelfde als de afbeelding op vraagsteller's scherm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja mooie man die Sonny.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LoL, ik zat dubstep te luisteren op Spotify met Soundrop =)

Het beste antwoord

1 - Dat is het adres van een 'aanvaller'
2 - Aangezien het een 192.168.* adres is kan je provider je niet helpen. Het is een adres van binnen jouw netwerk
3 - Het is hoogstwaarschijnlijk een false positive, dus niets aan de hand. EST en Symantec security staan erom bekend hier regelmatig iets te paniekerig over te doen.

uitleg : ARP cache poisoning attack is een aanval waarbij iemand probeert een router zo ver te krijgen om JOUW verbinding aan HEM toe te wijzen ... Hij kan dan al je actieve verkeer overnemen, of tussen jou en de router gaan zitten en al je verkeer bekijken / manipuleren. Wat hier echter waarschijnlijk is gebeurd is dat 1 van de apparaten in je huis een IP adres is gaan gebruiken vrij kort nadat een ander apparaat er mee klaar was, dat kan lijken op een ARP attack. Dus je mobiele telefoon op je wifi netwerk loopt buiten bereik, en een ander apparaat meld zich net op dat moment aan. Daar onstaat de vergissing omdat ineens een ander MAC adres gekoppeld is aan hetzelfde IP address.

Als je geen onbekenden op je netwerk hebt zitten die jou misschien aanvallen zou ik me geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier 5 apparaten die mijn wifi gebruiken, dus dat zou kunnen ja. Met mijn computer zelf gebruik ik een kabel maar die is dan ook weer aan mijn wifi-modem aangesloten.

Andere antwoorden (2)

Een IP-adres dat begint met 192.168 is altijd een intern adres. Dat wil zeggen: een adres dat zich op jouw eigen, interne netwerkje bevindt, en dat in die vorm niet van buitenaf bereikbaar is.

Toegevoegd na 2 minuten:

Je kunt het interne IP-adres van je eigen computer vinden door een DOS-box te starten en daar het volgende commando te typen:

          ipconfig /all

Je kunt jouw externe IP-adres (dat is het adres waaronder jouw router vanaf de provider bereikbaar is) vinden door naar http://www.whatismyip.com/ te gaan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk op het internet rondzwervend iets geladen. Gebeurt me ook wel. Soms is het raadzaam om een ander IP-nummer te gebruiken. Probeer het programma: HidIPPrivecySetup te laden. Na installatie kun je een ander IP-nummer krijgen, een Amerikaans nummer.
Op een of andere manier is dit een fantasienummer, vermoedelijk door de programmeur ingesteld.
Je bent nu niet meer te traceren.