wat is het beste programma voor beginnende webdesigners/programmeurs?

je snapt het wel...
(beginnende=echte newb)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Antwoorden (10)

Ik ben beggonnen met een boek over HTML sites
je zou eens moete googlen of bieb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet dat hij programma zei he?
Een site waar je heel wat HTML codes kunt vinden is die van W3Schools Home, op die site kan je ook oefenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor webdesign zou ik Adobe Dreamweaver aanraden. Voor programmeren...zelf zeg ik Microsoft Visual studio, maar misschien heb je liever Python.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is het beste programma om te beginnen met HTML gewoon kladblok.

Maar als je gelijk je resultaat wilt kunnen bekijken raad ik HTML-Kit aan.

Ik werk zelf al jaren (professioneel) met de gratis versie, maar het is ook heel toegankelijk voor een beginner.
rose
12 jaar geleden
Als je naast het html ook nog grafisch aan de gang wilt gaan is er eigenlijk maar een goed programma: Adobe Photoshop, deze kost echter geld en is GIMP een mooie gratis vervanging om mee te beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben begonnen met notepad++ en is een gratis programma.
Het is een uitbreiding van kladblok en kan je instellen op verschillende programmeertalen, en laat je alle codes zien en etc etc..

Link voor download;http://notepad-plus-plus.org/download/v5.9.8.html
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf een paar websites gemaakt met het programma: Studio Webdesign
Dit is een programma waar je geen kennis hoeft te hebben van HTML, dus echt iets voor beginners.
Het werkt heel prettig, is erg duidelijk en heeft heel veel mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zo beginnen met een wamp omgeving, dan kan je alle kanten uit. Zie b.v. onderstaande link
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Kompozer, een pracht programma voor beginners.
Ik kende er niets van en heb op 1 week tijd mijn website gemaakt.
Onderstaande link bevat alles, tot en met een cursus.
Meegenomen is ook dat Freek de ontwerper een pracht mens is en u ook met raad en daad bijstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou kladblok en KompoZer kunnen gebruiken.