Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zorg je dat bij Word maar een pagina een achtergrond krijgt?

Ik heb bij Word een document met veel bladzijdes. Ik wil op het voorblad een achtergrond doen. maar als ik dat instel, krijg ik op elke bladzijde die achtergrond, en dat wil ik niet. Hoe zorg ik ervoor dat alleen dat eerste blad een achtergrond krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
16.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Maak de afbeelding op een apart worddoc. Kopieer het en plak het in je eigen document waar je het wil hebben.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een simpele oplossing is het om een afbeelding te kopiëren om deze vervolgens zo in te stellen dat de tekst hier boven op verschijnt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet jouw document opbouwen in secties. Dus aan het einde van de 1e pagina voeg je een sectie break in. Daarna kun je de achtergrond van je sectie aanpassen. Hierbij vraagt het programma of je dit voor het hele document of alleen voor de betreffende sectie wilt doen. Hierbij selecteer je dus alleen de sectie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
In plaats van het al genoemde sectie-einde kun je dit ook doen door de achtergrondafbeelding in de kop- of voettekst te zetten. Bij de pagina-instellingen kun je vervolgens instellen dat je de kop- en voettekst van de eerste pagina afwijkend wilt hebben, waardoor deze alleen op de eerste pagina komt te staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak op pagina 1 een tekstvak.
Maak deze zo groot als je wilt eventueel met het aanpassen van de marges.
Geef het tekstvak de kleur die je wilt.
PLaats daarin de tekst, logo enz.
FRank
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding