Kan ik Windows Movie Maker van XP op de een of andere manier nog in Windows 7 krijgen?

Ik ben al een hele tijd gewend om mijn filmpjes te bewerken in WMM van mijn vorige Windows XP. Zojuist heb ik dit voor het eerst Windows (Live?!) Moviemaker van mijn nieuwe pc met Windows 7 geprobeerd, maar ik snap daar weinig van. Geen tijdlijn of storyboard te bekennen hier :-/

Tijd om dit helemaal opnieuw te gaan leren heb ik eigenlijk niet. Is er een alternatief waarop ik alsnog mijn filmpjes op dezelfde manier kan bewerken als met mijn vertrouwde Windows Movie Maker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet hem downloaden van internet,
gewoon googelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klop. Bij Microsoft kon ik alleen maar updates vinden voor 7, en ik wilde ook weten of WMM 2.6 ook op 7 wilde draaien en dat wil dus wel. Ik heb hem nu ook weer. +10

Andere antwoorden (3)

Windows 7 ondersteund virtueel ook XP, dus geen probleem.

Toegevoegd na 52 seconden:
Wat je nodig hebt kun je zo downloaden bij microsoft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
U kan Windows Media Player voor Windows 7 hier downloaden door gewoon op "Downloaden" te kliken. Het bestand wordt op de harde schijf bewaard. Dubbelklik op het bestand en de installatie start.

http://download.live.com/moviemaker

Toegevoegd na 2 minuten:
Windows Movie Maker heet nu Windows Live Movie Maker.

Meer info: http://computertotaal.nl/article/130/windows-live-movie-maker-14.html

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zou bovenstaande versie gebruiken en niet die voor Windows XP, want de nieuwe versie is nog gebruiksvriendelijker geworden . Dus gewoon bovenstaande link gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dat willen?
Het is een kwestie van instellingen (tijdlijn/storyboards etc.)
Als je 10 minuten spendeert aan het doorneuzen van de nieuwe interface heb je het zó weer onder de knie. De versie van 7 (Win LIVE Movie Maker) heeft echt veel meer functionaliteit, en is véél sneller met comprimeren en renderen.