Waar kies je voor: Windows 7,Windows xp, Windows vista

Ben benieuwd naar wat de nederlander er van denkt. Ik ga zeker voor Windows 7. Draai nu xp service pack 3.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (7)

Ik heb zelf ook winxp sp3. Vista vindt ik niet zo goed. Daarom ik het ook niet. Ik kijk erg uit naar windows 7. Ik zelf de beta en die is veel beter dan vista.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zelf heb op het moment Vista op mijn vaste pc en xp op mijn laptop. Persoonlijk vind ik toch Vista prettiger werken ondanks enkele foutjes. Ben erg benieuwd naar de definitieve versie van windows 7. En verwacht hier dan ook veel van, na wat ik aan demo's heb gezien. Ik zou op het moment dat Windows 7 uit komt zeker voor dit besturingssysteem kiezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voorlopig houdt ik het bij XP (incl SP3).
Is voor mij de moeite niet waard om los Vista te kopen.
Bovendien ben ik vrij begaafd in het gebruik van XP, ik zie dus geen reden om naar een platform te gaan waar ik (op dit moment) niet alle ins and outs van ken (zoals ik die wel ken van XP).

Eind volgend jaar ga ik waarschijnlijk wel een nieuwe PC of laptop kopen, dan wacht ik wel totdat W7 wordt meegeleverd anders stel ik de koop uit.
Op dat moment ben ik waarschijnlijk ook gecertificeerd voor Vista (wat de basis zal zijn voor W7), waardoor mijn eerder genoemde opmerking over het kennen van de ins and outs vervalt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
xp sp3 is de juiste keuze veel stabieler dan vista ondersteuning voor alle hard en software wat je mist in vista win7 heb ik beta getest en is tot nu niets meer dan een uitgeklede versie van vista waar door het iets minder log is maar ik zelf blijf bij xp pro 64 bit(die 64 bit is om dat ik anders geen gebruik kan maken van mijn 6G interngeheugen)hier blijf ik bij tot het niet meer ondersteund is door microsoft
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vorig jaar toen ik mijn nieuwe laptop had gekocht, heb ik direct Ubuntu (een gebruiksvriendelijke Linux distributie) naast Vista (wat er al op stond) geïnstalleerd. Mijn laptop start sindsdien standaard Ubuntu op en het is echt een verademing om een besturingssysteem te draaien dat stabiel is, geen virusscanner nodig heeft, niet hoeft te herstarten na elke update, en waarbij je alle vrijheid hebt en niet wordt gecontroleerd door Microsoft.

Kortom, voor mij dus Ubuntu en geen Windows meer voor dagelijks gebruik! Alleen voor de enkele games die ik wel eens speel start soms Vista op, omdat ze alleen maar voor Windows gemaakt zijn...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kies voor XP omdat dit systeem uitgebalanceerd" is (het langst in gebruik).
Alhoewel ik in mijn omgeving hoor dat windows 7 veelbelovend is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
windows xp werkt het beste ook voor oudere software