Weet jullie een programma om ruis weg te kunnen werken?

Ik maak wel eens zelf filmpjes en spreek ook zelf in maar dan zit er ENORM veel ruis bij. Weet iemand een programma om dat weg te kunnen werken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Een programma waar je geluid mee kunt bewerken is bijvoorbeeld Audacity, daarin zit een optie om ruis te verwijderen.
Je moet er echter geen wonderen van verwachten, het werkt een klein beetje verbeterend.
Ruis is per definitie een willekeurig signaal en is daarom niet eenvoudig met een programma te verwijderen.
Beter is het om eens na te gaan waar de ruis vandaan komt tijdens het opnameproces, wellicht is er veel te winnen met een betere microfoon of een andere instelling van het opnameniveau.