Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

iTunes: Hoe kan ik het best mijn muziek sorteren?

Ik gebruik iTunes en heb een nieuwe MacBook gekocht deze week. Ik heb een muziekbibliotheek van zo'n 10.000 nummers waarvan 5.000 netjes in albums en 5.000 losse 'singles' zonder album. Als ik deze nu ga toevoegen aan m'n bibliotheek wordt het een grote chaos in m'n iTunes! Hoe kan ik dit het beste oplossen!?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
849

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De losse singeltjes in albums zetfem in bv alfabetischevolgorde of soort bv jazz en rock etc
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik los dit als volgt op.
Zorg ervoor dat er goede tags worden gemaakt, bijv. met Tag & Rename (zorg er ook voor dat alle bijkomende velden leeg zijn, zodat alleen naam artiest, album,jaar en het nummer er goed instaan). Ik geef er de voorkeur aan om voor het album één eigen verzonnen naam te geven.
Kies eventueel één plaatje voor voor alle nummers. Zo zijn ze herkenbaar.
Plaats de losse nummers is een speellijst.
Let op: dit is mijn keuze en het werkt, maar er zijn ook andere keuzemogelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt phylos2!
Waar je mee begint (tag and rename) snap ik niet helemaal maar om voor alle losse nummers een apart album aan te maken had ik nog niet aan gedacht! Ik kan dit album bijvoorbeeld 'singles' o.i.d. noemen en deze nummers eventueel allemaal in een aparte afspeellijst zetten. Voor albumartiest kan ik dan various artists invullen. Ik denk dat ik hier wel wat mee kan! Bedankt!!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding