hoe kan je in photoshop alles zwart-wit maken behalve 1 kleur?

ik heb een foto, met op diverse plekken op de foto groen, het is geen doen om al die punten te selecteren. is er een mogelijkheid om op een snelle manier alles zwart-wit te maken, behalve dingen die een bepaalde kleur hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (2)

Hier word het duidelijk in een filmpje weergeven, dit gaat over green screen verwijderen maar is ook toepasbaar voor jou oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met photoshop kun je alles in een kleur range selecteren.
selecteer daarmee de kleur die je wilt behouden.

als je nu de selectie inverteert (omdraaid, is ook een optie) kun je al hetgeen je zwart/wit wilt hebben selecteren.

nu simpelweg de selectie zwart/wit maken en klaar.