Wat is de beste manier om digitale foto's op te slaan?

Ik sla deze op hardisk en op dvd's, of moet ik dit online doen? Gaat om 60 gig foto's op dit moment.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Die 60 GB is echt niet zo gek:
Ik vind dat je de schone foto's, zo uit de camera en onbewerkt, moet bewaren èn daarnaast ook de bewerkte foto's. En als je in RAW fotografeert en opslaat, dan kom je gauw tot dergelijke getallen.
Je zou de originele foto's en de bewerkingen op DVD (desnoods CD-ROM) kunnen zetten en die op kantoor kunnen opslaan. Zo nu-en-dan weer een nieuwe schijf ook mee naar kantoor meenemen.
Handig is om van alle foto's een print te maken en bij de schijf bewaren: dan valt er - over jàren - ook wel nog wat terug te vinden.
Èn: houd bij de originele foto's ook de originele opname-nummers erbij, ev. aangevuld met opnamedatum. Maakt ook het terugvinden van bepaalde opnames makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Overweeg dropbox of icloud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet echt goedkoop voor 60G
Eens flink opruimen kan helpen, en je hebt voor de meeste foto's echt geen 14 Megapixels nodig...
Je zou ze in plaats van op dvd's ook op memorysticks kunnen zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zo kun je ze nog 's makkelijk meenemen ook; en het kost weinig bergruimte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat er eerder aan te denken om ook een kopietje te doen op een externe harde schijf.

Op het internet is een leuk idee, maar hier hangt voor 60 gig een duur prijskaartje aan, en de uploadtijd van 60 gig zal ook niet niets zijn.

Al je thuis een netwerk hebt van verschillende computers dan kan je ze ook in het netwerk gooien, dan heb je ze altijd en op elke computer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sla ze lokaal op om ze (over mijn netwerk) thuis te kunnen bekijken. Daarnasst echter ( en dat is veel belangrijker) heb ik ze ook op een externe HD staan die ik op mijn werk in een bureaula heb liggen. De gedachte hierachter is dat als het huis afbrandt de foto's bewaard blijven. En laten we eerlijk wezen: als het andere is vervangbaar.
Vergeet niet zo nu en dan de schijf mee naar huis te nemen om de nieuwste foto's er op te zetten
Zelf heb ik ze op twee HD's; voordat ik de schijf van het werk meeneem naar huis, neem ik de andere mee naar het werk. Je zal zien dat anders je huis affikt in het weekend dat je de externe HD in huis hebt :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat jouw methode wel voldoende is
60gig + online opslaan kost meestal geld
Dus de vraag is of je dat er voor over hebt en meestal zijn dat maandelijkse kosten
Voordeel is wel dat je wel een garantie hebt
dvd zijn soms nogal makkelijk te beschadigen
en externe HD zijn bekent dat ze er soms mee ophouden
maar er bestaan altijd en risico
ik zag net dat google+ users
unlimited opslag hebben op picasa !!

Dus dat is een heel goed alternatief
misschien moet je even kijken in hoeverre je een echte garantie hebt bij server crash o.i.d maar

als backup/backup is het echt handig lijkt mij
capthavoc