Hoe krijg je glans (glimneusje) van een foto weg, zonder te retoucheren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zonder iets te veranderen,retoucheren dus,krijg je niets weg,ook geen glimneus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Retoucheren is: "Het weghalen van vlekken.", dat is niet de enige manier van een foto veranderen/bewerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.encyclo.nl/begrip/retoucheren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Picasa 2 kun je vlekjes wegkrijgen door te retoucheren. Er zijn nog zat andere opties wat betreft een foto bewerken (helderheid, schaduwen, scherper maken, warmer maken, glans, sepia, zwart-wit, vezadigen en ga zo maar door.)

Het beste antwoord

Je kunt een glimneusje wel goed voorkomen door geen flits (van dichtbij) te gebruiken. Maak gebruik van diffuus licht (licht dat niet direct uit de lichtbron op het onderwerp van de foto schijnt).

Als de foto al genomen is, heb je hier natuurlijk niets aan. Je kunt in een teken/fotobewerkingsprogramma wel van alles aan de foto veranderen, waardoor de glimmende delen minder worden. Bijvoorbeeld gammacorrectie.

Het hangt van de totale foto af, maar meestal is retoucheren veel mooier en nog gemakkelijker ook.

Toegevoegd na 16 uur:
Met gammacorrectie kun je wit witter of minder wit maken en zwart zwarter of minder zwart. Een erg handige tool die ik zelf nog maar pas ontdekt heb. Ik gebruik het programma photofiltre. Deze kun je downloaden en er een taalpakket bij kiezen. Het lijkt qua mogelijkheden op photoshop (sorry als ik iemand nu tegen het verkeerde been stoot), maar het grote voordeel is dat photofiltre gratis is.
Ik maak er al jaren met veel plezier gebruik van en heb nog lang niet de bodem van mogelijkheden bereikt. :-)