ik heb een micro sd kaart van 32 gb, met nog 16gb vrij, hoe kan het dat de computer zegt dat een bestand van 8 gb te groot is voor het medium?

en hoe fix ik dat, het is zon bestand dat je in viritual clone drive moet mounten, ik heb hem al omgezet naar rar, omdat die bestanden soms problemen geven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Je moet je sd kaart omzetten naar ntfs, je kaart zal nu fat32 zijn.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fat32 ondersteunt maximaal 2G in een enkel bestand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zul je moeten proberen vrees ik. Het omzetten doe je door te formatteren. Eerst je info backuppen op de harde schijf. Kaartje formatteren op ntfs bestandformaat. Daarna alles terugzetten op het kaartje en kijken of de nokia hem nog ziet. Doet die dat niet dan gaat het gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn antwoord hieronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4GB per bestand http://en.wikipedia.org/wiki/Fat32#FAT32
Waarschijnlijk is het filesysteem FAT; dat kan max 4GB files aan, dat moet omzetten naar NFTS. Maar dan kun je hem niet meer in je mobiel of fototoestel gebruiken.
Omzetten:
1 Bestanden tijdelijk ergens anders zetten
2 ls X de Drive met SD-kaart is op de DOS prompt (via CMD of uitvoeren) intypen; convert XS/fs:ntfs
3 Bestanden terugzetten
In de link staat ook hoe je junt zien of je SD-kaart inderdaad nog het FAT filesysteem heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
convert XS/fs:ntfs moet
convert X:/fs:ntfs zijn