Hoe verwijder ik een map die (TEN ONRECHTE) staat aangemerkt als in gebruik in een ander programma?

Specifiek heb ik foto's gedownload van mijn camera.

Nu probeer ik de map (met de datum van maken foto's) te verplaatsen en/of te verwijderen maar dat gaat niet met de melding dat de map en/of inhoud elders is geopend

Er is verder niks geopend en de camera is allang afgekoppeld.

Hoe vind ik welk programma hij nou bedoelt (want zo kan ik het natuurlijk ook niet sluiten) of hoe doorbreek ik dit.

Ik kan nu niks met die map, geen andere naam, niet verplaatsen EN niet verwijderen, hopeloos.

En normaal heb ik dit nooit maar op een dag met 3 mapjes

12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

De computer even herstarten en je kunt de map zo verwijderen. Ik heb het ook vaker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
Ik ben ook blij met de andere antwoorden maar deze kan zonder nieuwe programma's erbij Helaas moet het nog wachten voor ik het probeer want ik wil mijn computer nog even niet herstarten

Andere antwoorden (4)

Download process explorer en kijk welk process de map gevangen houdt. Beeindig het proces en je zou de map moeten kunnen verwijderen.
Onderstaand de download link:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou Unlocker gebruiken, die kan voor jou alle processen stoppen die de map in gebruik hebben, en de map voor jou verwijderen. Installeren, en met de rechtermuistoets op de map klikken, in plaats van verwijderen kies ju nu Unlocker. In het volgende scherm kun je zien welk programma jouw map 'gevangen' houd.

Links-onderin kun je de actie kiezen nadat de programma's zijn beeindigd. Aan de rechterkant kies je voor "Alles vrijgeven" Succes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Voor de laatste versie: http://www.filehippo.com/download_unlocker/download/cabc22fd2a03b6da17791d9855e0d5f4/ Het is een directe download link, dus schrik niet als er ineens gevraagd wordt waar je het op wilt slaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behalve executables zijn er soms DLL (Dynamic Link Libraries) die een bestand vasthouden. Of de explorer of de DOS prompt wijst naar de directory die je wilt wijzigen. Ik heb geen zin om dit uit te zoeken en ik zet even de PC uit en aan. Kun je het daarna zo verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet; rechtmuisklik op taskbar en je kan kiezen voor Task Manager, zo kan je het proces (meestal naam of afkorting van programma) en de structuur opzoeken en direct laten stoppen.

Unlocker wat aangeraden werd is super! +1