Hoe kan het dat windows mediaplayer (Vista) opeens niet meer opent en de pc met systeemherstel moet worden teruggezet?

Dank, Nightmar3, voor de tips. Alles gedownload en gescand. Nu maar afwachten.
Nog niet precies duidelijk waar ik de log van Hijack moet plakken (?)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Daar kan veel dingen de oorzaak van zijn. Heb je al geprobeerd windows media player te verwijderen en opnieuw te installeren?

Het kan ook een virus zijn. loop voor de zekerheid even onderstaande door;

Zet eerst eens Ccleaner op je pc (link 1) en klik op het blauwe register logo en klik op ‘scan naar problemen’ -> herstel problemen.
Dan klik je op Cleaner -> opschonen.

2) Download Atf cleaner (link 2) en start het progje op.
Belangrijk: Sluit al je browservensters(IE en/of Firefox en/of Opera) om de tool goed te kunnen laten werken.
Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
Op het tabblad Main, plaats je een vinkje bij Select All.
Klik op de knop Empty Selected

Het volgende doen als je ook FireFox als browser hebt:

Klik op tabblad Firefox, plaats een vinkje bij Select All
Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op No
(dit haalt het vinkje weer weg bij Firefox saved passwords)
Klik op de knop Empty Selected

3) Download Trend Micro Hijack This™ (link 3)naar je bureaublad.
Open de map en dubbelklik HJTInstall.exe om HijackThis te installeren.

HijackThis zal openen na het installeren, zo niet dubbelklik dan de snelkoppeling op je bureaublad.
note voor Vista: Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".
Kies "do a system scan and save a logfile"
Klik de Scan knop onderaan.
Dit zal de scan starten en een log openen.

Kopieer en plak deze log in (link 4)
en wacht op antwoord.