Het downloaden van muziek, films en games is NIET strafbaar en wordt dit ook niet onder de nieuwe wetgeving (zie bronnen).
Wel strafbaar is het downloaden van illegale content zoals kinderporno. Hier is het overigens het bezit en verspreiden dat strafbaar is.

Onder de nieuwe europese regelgeving wordt dit waarschijnlijk anders, Maar Teeven zegt dat het alleen zo zal zijn bij commercieel gebruik.

Toegevoegd na 12 uur:
Het downloaden van Games en software is ONRECHTMATIG (privaatrecht) maar niet STRAFBAAR (strafrecht).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het downloaden van films en games is strafbaar. Het downloaden van muziek bijvoorbeeld niet. Enkel het uploaden daarvan is strafbaar. Let wel op dat je vaak na het downloaden helpt met verspreiden van de download via je downloadclient. Verder mag je ook downloaden als je het origineel hebt, bijvoorbeeld als reserve bestand

Toegevoegd na 11 uur:
"Net als branden van cd’s is downloaden van internet ook een vorm van kopiëren. Omdat je van games en andere software geen kopie mag maken (ook niet voor eigen gebruik) mag je ze ook niet zomaar downloaden" Games en andere betaalde software downloaden mag dus niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MrEinstein
12 jaar geleden
Dan zouden de gevangenissen overvol raken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry klopt ja, zolang je ze niet doorverkoopt oid niet. Games iig wel