Is limewire nog steeds illegaal om het te downloaden en gebruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Downloaden is niet illegaal.

Het beste antwoord

Het is in Nederland legaal om films, muziek en boeken te downloaden voor eigen gebruik. Zo is het ook legaal om met een cassetterecorder van de radio op te nemen of een boek te kopiëren in de bibliotheek. Dat is geregeld in de Auteurswet, artikel 16b en verder. Wat niet mag, is het aanbieden van muziek en boeken via Limewire of Frostwire. Computerprogramma's mag je niet downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is juist het zelfde in belgie maar dat is toch zever in zakjes hé,
dit is juiste het zelfde als: één kom melk bij de poezen te zetten en dan dit poes één tik verkopen als hij er probeert van te drinken!
Het is hier al eens geschreven: je moet maar een googlen met het woord: "Microsoft windows 7" en dan eens kijken wat je mallemaal tegen komt! ;) In belgie hebben zelfs over een maand of 5 een zeer belangrijke website (waar alle programma's, films,muziek,.... komen downloaden) geblokkeerd , maar ze hadden er als iets gevonden voor dat ze geblokkeerd waren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (5)

Limewire is er niet meer, is down.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De website van Limewire is onder dwang van een gerechtelijk bevel offline gehaald. Over de p2p-dienst loopt al vier jaar een rechtszaak die de RIAA heeft aangespannen tegen de Lime Group, het bedrijf achter de Limewire-software.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het al ergens zou kunnen vinden, zou je alsnog de mogelijkheid niet hebben om het te gebruiken. Limewire werkte namelijk met servers waarop bestanden van een gebruiker/(s) naar een andere gebruiker werd gedownload. (P2P). Limewire zelf heeft de servers neergehaald dus het programma zal sowieso niks opleveren. Google eens op mp3 download en je zal een heleboel sites vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar je kunt wel vervangende programma's gebruiken zoals Frostwire.
12 jaar geleden
hartstikke illegaal,
maar het is ter ziele helaas...
maar als je miro of vuze ofzo download, en een torrent download op thepiratebay, dan kan je ook aan leuke dingen komen (wel illegaal)