Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een film van 11gb, maar wil deze op een dvd branden. Hoe kan ik deze verkleinen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Voor dit klusje heb je Haali-mediasplitter benodigd. Te vinden op Internet.
Overigens ligt over dit onderwerp -OP DIT MOMENT- in de boekwinkel het tijdschrift Chip en deze maand ook een uitgebreidere naslagdocument van Chip dat tamelijk uitgebreid over beeldconverteren ingaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met dvdshrink kun je het bestand verkleinen. Tot 20% verkleinen zul je het bijna niet zien. 11GB zou ik verkleinen tot 8,5 en branden op een dual layer. Als de kwaliteit niet veel uitmaakt kun je verkleinen tot single layer grootte van 4,7 gb
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat het een AVI Bestand is?

Je kunt gebruik maken van de Ulead DVD MovieFactory* Applicatie om je 11GB Bestand in een DVD Formaat te converteren. Kwaliteitsverlies is mogelijk. Ik heb zelf geen ervaring met dit programma, maar via verschillende bronnen heb ik dit gezien als oplossing.

Quote van Bron 1:

'The program will encode the Avi down to a sizeable mpeg2 file which will fit onto a 4.7Gb DVD disc , Multiplex the mpeg with ac3 audio, to VOB .
Allow you Get a menu ( Plain , fancy, take your pick) with music background of your choice, and end up with a DVD video disc: Simple.'





* Ulead DVD MovieFactory is een programma voor digitale video DVD creatie voor Windows platforms, dit programma karakteriseert zichzelf grotendeels door de uitgebreide functies en diens gebruiksgemak.

Bron2 is een downloadlink voor de app!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een avi van 11 Gb? dat moet dan wel een hele lange film zijn. Ik gok eerder op een blu ray rip of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is al gevraagd aan vraagsteller :p kijk maar bij reacties bij de vraag. Dit is er toen geantwoord: 'Nee, zijn verschillende filmpjes vanaf mijn Iphone waar ik met Pinnacle 1 grote film van heb gemaakt.'

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding