Bij windows live movie maker kan ik mijn film niet opslaan, hoe kan dat?

Normaal gebruik ik windows movie maker, maar ik heb een nieuwe camera en de filmpjes die ik daarmee maak worden blijkbaar niet ondersteund door wmm (het zijn MP4 filmpjes), dus gebruik ik nu windows live movie maker.

Daarmee kan ik gewoon met mijn filmpjes werken en het project is nu klaar, alleen als ik het als film wil opslaan (als wmv), gaat hij tot de 100% en daarna komt er een schermpje met het volgende:

"De film kan niet worden opgeslagen. Zoek de ontbrekende bestanden of verwijder onbruikbare items uit het project. Probeer het vervolgens opnieuw.
Fout: 0x87260103"

Ik heb geen idee wat er met dat schermpje bedoelt wordt, dus heb ik het nog een paar keer geprobeerd, maar telkens komt dat schermpje.

Ik heb de originele filmpjes nog.

De schijf heeft nog 43GB opslagcapaciteit, dus hieraan kan het ook niet liggen.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan moet doen? Hou er svp rekening mee dat ik 12 ben en niet heel veel verstand heb van computers :).

Alvast bedankt, gr. Neele.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt erop dat je in je project filmpjes heb zitten die niet meer in dezelfde map zitten als dat ze eerst zaten. Maak eens een nieuw project en zet dat eens om naar wmv.
Pieter2011
12 jaar geleden
Klopt MrToMaat! Het kan zijn dat één van de originele filmpjes die gebruikt zijn om de video te maken, per ongeluk in een andere map is gezet of een andere naam heeft gekregen. Als dat gebeurt voordat je de uiteindelijke video opslaat, kan het programma de originele filmbestanden niet meer vinden. Zet even 2 korte MP4-video's (die je toch al hebt) zonder bewerking achter elkaar in Live Movie Maker en kijk of je die als wmv-bestand kunt opslaan. Vast wel! In dat geval weet je zeker dat het probleem te wijten is aan gewijzigde namen of een andere map waarin een video per ongeluk is beland.

Overigens klopt het dat Movie Maker niet overweg kan met MP4 en Live Movie Maker wél.

Antwoorden (1)

Schijnen meer mensen last van te hebben. Echt een oplossing heb ik niet kunnen vinden maar wel een workaround. De workaround houd in dat je eerst de filmpjes converteert naar wmv en dan pas met wlmm bewerkt.

Hier wordt een methode daarvoor besproken.
http://moviemakererror.blogspot.com/