dvd comprimeren zonder Kwaliteit verlies

Welk programma kan ik gebruiken om mijn vacantiefilm's te comprimeren zonder of zo min mogelijk kwaliteit verlies

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Dvd9 comprimerenEr worden steeds meer films in dvd9-formaat gepost. Dvd9 kunt u alleen branden op een dvd met een double layer (dubbellaagse dvd). Veel mensen hebben geen double layer of willen niet de duurdere double layer-dvd’s kopen. Als u toch een dvd9 op een normale dvd wilt branden zult u het bestand moeten comprimeren, zodat het op een normale dvd past. Dit kan met behulp van het programma DVD Shrink. Surf naar www.mrbass.org/dvdshrink en download en installeer het. Klik vervolgens op Open Files en selecteer de dvd-bestanden die u wilt comprimeren. DVD Shrink geeft aan hoeveel procent er van de huidige kwaliteit overblijft. Over het algemeen comprimeert DVD Shrink heel erg goed, waardoor u geen kwaliteitsverlies zult waarnemen. Nadat DVD Shrink de bestanden heeft gecomprimeerd, klikt u op Backup. Het compressiebestand wordt dan op de harde schijf geschreven. Ten slotte kunt u het bestand op een normale dvd branden. Een ander veelgebruikt compressieprogramma is DVD Rebuilder dat u kunt downloaden van www.jdobbs.com.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangst van veel dingen af.

Zoals in wat voor kwaliteit wil je het gaan gebruiken/opslaan, waarvoor wil je het gebruiken?

Kijk even op de volgende links voor wat informatie over soorten video's en over programma's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het enige wat ik kan toevoegen aan Panteao's antwoord is dat het woord "waarnemen" erg belangrijk is.

Compressie en kwaliteit zijn twee elkaar uitsluitende principes. Hoge compressie zal altijd leiden tot minder kwaliteit. Cruciaal is, welke kwaliteit acceptabel is en naar ratio compressie toepassen.