Hoe kan je het weergeven van tipteksten in Internet Explorer uitzetten?

Ik maak e-learning materiaal, waarbij o.a. acties in schermen worden opgenomen om simulaties te maken onder andere voor Oracle JD Edwards Enterprise One. Dit is een webapplicatie.

Ik ben benieuwd of er een optie is die er voor zorgt dat tipteksten (als je met je muis over een link of afbeelding gaat) niet worden getoond.

Ik heb aan Oracle gevraagd of ze dit in de software kunnen regelen, maar ben benieuwd of dit ook gewoon kan in Internet Explorer in het algemeen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Som, met de aanpassing vermeld in bijgaande link zou het moeten lukken, maar garantie durf ik niet te geven.
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je link, maar je test dit toch zelf eerst even voor je iemand antwoord geeft ;o) Ben het nu aan het testen.
paulus811
14 jaar geleden
ik ben niet gek...
paulus811
14 jaar geleden
Nee hoor Som, ondanks dat ik jou dit soort aanpassingen wel ongetest toevertrouw, zou ik dit alleen al uit nieuwsgierigheid zelf willen uitproberen. Ik zit nu echter op een wergevers-laptop en daar zijn dit soort zaken afgeschermd en alleen beschikbaar als je administrator rechten hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor 10 punten moet het natuurlijk wel werken ;o) Ik heb het net toegepast (en de PC herstart), maar zie geen verschil. Ook in de verkenner blijf ik de tipteksten zien. De methode kom ik nu via Google wel vaker tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snap ik hoor! Ik denk dat je een goede richting aangeeft, maar helaas werkt deze oplossing nog niet. Ik ga ook even in deze richting verder zoeken en test het ook even op mijn Vista PC (XP werkte niet). Als je nog andere tips hebt hoor ik dat graag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het probleem is nog niet echt opgelost, omdat het kennelijk ook va het OS afhangt of je in het register e.e.a. kan uitzetten. Tipteksten komen in Windows voor, maar ook in IE. Ik ga ook TweakUi nog een keer proberen. Dit type oplossing heeft wel de meeste kans van slagen, daarom kies ik dit als beste antwoord.

Andere antwoorden (1)

Kort door de bocht zou je in de werkelijke broncodes (CSS?) de ballonactie weg kunnen halen.

Met het TITLE attribuut kan een titel gegeven worden aan een element. Door een browser kan deze bijvoorbeeld weergegeven worden in de vorm van een tooltip. Vooral bij hyperlinks en objecten kan dat een nuttige toepassing zijn.
De opbouw is:

TITLE="waarde"

Het TITLE attribuut kan toegevoegd worden aan alle elementen uit HTML 4.0, behalve aan BASE, BASEFONT, HEAD, HTML, META, PARAM, SCRIPT en TITLE.

Wanneer het TITLE attribuut toegevoegd wordt aan het STYLE element, dan geeft het een naam aan het gedefinieerde stylesheet. Dat maakt het de gebruiker mogelijk te kiezen uit meerdere door de auteur gemaakte stijlen. Bij het LINK element kan het TITLE attribuut ook voor dit doel gebruikt worden.

De weergave als tooltip wordt ondersteund door Microsoft Internet Explorer vanaf versie 4.0, Mozilla, Netscape Navigator vanaf versie 6.0 en Opera vanaf versie 5.0.

Toegevoegd na 2 uur:
Ook in internetopties kan je je persoonlijke stylesheet toepassen....zie copy/ paste 2
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken. Helaas is dit echter helemaal geen antwoord op de vraag. Tipteksten in webapplicaties zijn nuttig, ik wil ze alleen even tijdelijk uitzetten tijdens het opnemen. En als ik webapplicaties als Siebel, PeopleSoft of JD edwards opneem, dan kan ik niet zomaar even in de broncode sleutelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je had het over ie in het algemeen. Ik was ook niet helemaal tevreden met mijn antwoord en was op zoek naar opties in windhoos zelf. bv gebruikers opties toewijzen aan jou, of mapopties in file explorer wat dan tevens overgaat op ie. Snap je hem, of ook niet bruikbaar? *blijfT zoeken en als vind toch komen in schrijfsel;-)*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M.i. zijn er drie opties: 1. Kunnen uitzetten van de tips in oracle zelf (ben ik aan het nagaan)
2. Uitzetten van tiptekst in IE (nog niet tegengekomen)
3. uitzetten van tiptekst in het windows regsiter optie 3 zijn wel wat links van, maar heb ik gechecked. Tip teksten worden gewoon meegegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na optie in plaatje uitgevinkt heb krijg ik geen popupballon meer in browser ie chrome enz. Niet overal en ik weet ook niet of het in jouw toepassingen werkt,...maar toch:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn startbalk doen ze het nog wel;-(
))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjee, het zit wel overal verstopt zeg. Dit zijn de verkenner pop ups toch? Doen ze het nu ook niet in de browser zelf? (bij tip teksten)? Ik vrees dat die niet uit te schakelen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Er gaan meer wegen naar rome. Als je in IE de bron opslaat op jou computer, dan kan je daar toch aan sleutelen? Er zijn ook programmaatjes die alles van een www.pagename.nl binnenhalen om offline te kunnen draaien. *ik ga het nu proberen met herstarten van computer,...het blijft windhoos,..... hé;-)*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeh, heb jij een idee wat JDE, Peoplesoft, Siebel voor applicaties zijn? ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
" maar ben benieuwd of dit ook gewoon kan in Internet Explorer in het algemeen.", is de afsluiting van je vraag. En nee, ik weet niet waar je het precies over hebt. Hoewel misschien niet bruikbaar voor jou, kan het een goede tip zijn voor mensen die "het echt" in iE uit willen schakelen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Peoplesoft, Oracle Ebusiness Suite, Siebel en JDE zijn administratieve systemen met een client en server gedeelte. De client speelt zich in dit geval geheel in de webbrowser af. (soms met gebruik van Java of andere plug ins). Het zijn applicaties waarin je klanten, projecten, budgetten, materialen, locaties, mensen (personeel), administraties e.d. in regelt. Daar maak ik e-learning materiaal over (simulaties).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu, dan moet het toch mogelijk zijn stylesheet.css binnen te halen, aanpassen, en dat als stylesheet.css toewijzen aan je browser? http://www2.sandbox.google.com/search?hl=nl&source=hp&q=stylesheet&lr=&aq=3&oq=style