Met welk programma kan je makkelijk een som berekenen waarin telkens verschillende rentepercentages gelden vanaf verschillende momenten?

Dus als je bijvoorbeeld een som hebt waarin iemand op allerlei data geld leent, waarvan de rente telkens ingaat op dát moment (en elk bedrag dus een ander aantal maanden rente heeft), en waarvan ook de rente nog eens per jaar verschilt, dat je dan makkelijk kan berekenen hoeveel het in totaal uiteindelijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je in het bezit bent van een grafische rekenmachine kan je het daarmee doen. Verder ken ik alleen MathLab, maar dat is een ingewikkeld programma.

Antwoorden (2)

Dat kan je makkelijk met behulp van een spreadsheet oplossen, bijvoorbeeld in Excel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk met Excel , spreadsheet van Microsoft .
Succes !