Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat de mogelijkheid om bij een tekstverwerker de spellingscontrole over twee talen te doen?

Bij het schrijven van artikelen en samenvattingen gebruik ik het Engels en het Nederlands vaak door elkaar. Bij een Nederlands artikel gebruik ik vaak de Engelse benaming voor begrippen, en bij het maken van Engelse samenvattingen leg ik begrippen ter verduidelijking vaak in het Nederlands uit. Irritant is dat de spellingscontrole, die ik voornamelijk gebruik vanwege eventuele typefouten, maar in één taal ingesteld kan worden (tenminste, voor zover ik weet), waardoor steevast woorden in de andere taal fout gerekend worden. Wat zijn de mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
843

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

je kan de woorden die je engels wilt selecteren en in een andere taal zetten
(Lees meer...)
Jaspro101
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar ik heb het over samenvattingen en artikelen van enkele honderden pagina's, dus ik hoopte dat het één en ander geautomatiseerd zou kunnen.
Je kan ook eerst de gehele tekst met Nederlandse spellingscontrole doorkijken en daarna de gehele tekst met Engelse spellingscontrole doorkijken.
Het probleem is dan denk ik wel dat je heel veel moet negeren omdat hij de Engelse woorden niet als Nederlands zal herkennen en andersom ook niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding