Hoe maak je van een foto van 1536 pixels breed en 2048 pixels hoog een foto met 1024 pixels breed en 768 pixels breed ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent er dus zeker van dat je van een "staande" foto een "liggende" foto wil maken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja

Antwoorden (2)

Door te croppen en te resizen. Dit kan met bijna elk fotobewerkingsprogramma en zelfs met de meeste fotobekijk programma's zoals irfanview of picasa.

Je origineel is 3:4 en je wil een 4:3 verhouding dat zal je dus eerst uit moeten snijden. Daarna moet je even resizen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Besef je wel dat je dus informatie zal verliezen zogezegd de rechthoeken met 3 zwarte en een rode zijde.

Toegevoegd na 7 minuten:
Als je gelijk gaat resizen zonder te croppen zal je een vertekend foto krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien hoeft de foto alleen maar 2 keer zo klein gemaakt te worden, in de vraag staan 2 breedtes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet wat je bedoelt want er wordt heel duidelijk gezegd wat de breedte en de hoogte is deze zijn niet in verhouding met elkaar dus zal je moeten croppen om geen vertekend beeld te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat '1024 pixels breed en 768 pixels breed' als het 1024 pixels hoog moet zijn dan is dat 2 keer zo klein als het origineel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je bedoelt dus dat de vrager het verkeerd heeft opgegeven, dat kan, heb al in de reacties gevraagd of hij wel zeker weten van een staande een liggende foto wil maken.
Onder meer door deze software,en gelijke;

FastStone Image Viewer

FastStone Image Viewer is een zeer gebruikersvriendelijk en overzichtelijk programma om foto's te bekijken, beheren en snel te bewerken. Een van de beste programma's in zijn soort.

Met FastStone Image Viewer kunt u foto's en afbeeldingen op uw pc handig beheren en bekijken. U kunt slideshows maken van groepen afbeeldingen waar u zelfs muziek onder kunt zetten!

Ook kunt u enkele eenvoudige bewerkingen op foto's uitvoeren, zoals: vergroten, verkleinen, bijsnijden, roteren, kleurcorrectie en rode ogen correctie. Verder kunt u foto's aan elkaar plakken om een panoramafoto te maken.

FastStone Image Viewer biedt de mogelijkheid om plaatjes te converteren naar andere bestandsindelingen (ook batch conversie). Ondersteund worden onder andere: JPEG, JPEG2000, TIFF, GIF, PCX, BMP, PNG en TGA.

FastStone biedt ook nog het gratis FastStone Photo Resizer aan om meerdere afbeeldingen tegelijk te converteren of de grootte te wijzigen.

groet en succes