is hier een term voor?

Ik maak een softwarepakket voor een bedrijf. Nu heeft dit bedrijf diverse filialen in Nederland. De software moet ontwikkeld worden en filiaalhouders kunnen hier gebruik van maken middels een licentie. De softwareontwikkeling is prijzig en het is niet gezegd dat alle filialen gebruik maken van de software. Is het gebruikelijk dat het 'moederbedrijf' de kosten draagt en bestaat hier een term voor?

Toegevoegd na 23 minuten:
Ik bedoel of het gebruikelijk is dat grote bedrijven de software kopen om vervolgens filiaalhouders een kleine licentie te laten betalen en of hier een term voor is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik ken wel de variant waarin de moeder-organisatie de software koopt, en vervolgens zo veel licenties beschikbaar mag stellen als nodig.
Dit heet bij ons een Enterprise License Agreement. Hoe de moederorganisatie de kosten vervolgens doorberekent aan de filialen, is dan niet meer jouw probleem. Bij ons geldt de overeenkomst voor 2 jaar. In deze periode wordt het licentiegebruik gemonitord en daarna wordt bekeken of er veel meer licenties of veel minder licenties zijn gebruikt dan verwacht. Op basis daarvan wordt een nieuwe tweejarige afspraak gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan altijd proberen het moederbedrijf ervoor te interesseren. Als er n.l. voor het moederbedrijf winst in zit als alle filiaalhouders het zouden gebruiken, bestaat de mogelijkheid dat ze het gebruik zullen stimuleren via een financiele bijdrage.

Filiaalondersteunende software? Beter voorwaardenscheppend, lucratiever voor het moederbedrijf.

Er zijn tegenwoordig allemaal Engelse termen.
Bv. upsourcing van de creative conditions om filiaalhouder van dit bedrijf te worden.

Ik vind het zelf wel een vondst!!

Toegevoegd na 29 minuten:
Jahoor, dat had ik al begrepen. Het is zeker wel gebruikelijk. Ik werkte voor een grote thuiszorgorganisatie.
Ik heb het even vanaf het begin geprobeerd te benaderen, Zie het maar als brainstormen. Dat kan op GV nog wel eens goede resultaten opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
erg grappig wat wil je nu echt weten mensen proberen je antwoord te geven