Hoe krijg ik de shift-enter uit Word 2010? (dus geen witregel)

Ik leefde denk ik nog geruime tijd in de pre-historie ;)
Ik heb sinds kort office 2010 en als ik dan iets in Word moet typen en ik doe enter, dan krijg ik zo'n vreselijke irritante witregel.
Nu weet ik wel dat ik dat met Shift-Enter niet krijg, maar ik wil het helemaal niet hebben (als ik een witregel wil, dan druk ik wel 2x op enter)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
8.2K

Het beste antwoord

Ga naar het tabblad Start --> Dan naar Alinea, rechtsonder op het pijltje klikken, er wordt een nieuw venster geopend --> Ga naar het tabblad Inspringen en afstand --> Afstand --> Regelafstand op enkel zetten
En ik zet ook altijd de afstand voor en na op 0..

Succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je dat hebt ingesteld, kun je naast het alinea naar stijlen --> Weer rechtsonder op het pijltje klikken --> Rechtsonder naar opties --> En dan eerst bovenin bij "selecteer weer te geven stijlen" op "in huidige document" zetten --> en onderin "nieuwe documenten op basis van deze sjabloon" aanklikken --> OK aanklikken

Als je dat hebt gedaan opent word voortaan elk nieuw bestand zonder die irritante witregel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja kunt bij document kiezen voor 2007 en dan geeft hij geen lege regel meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je de regelafstand in je template op 'geen afstand'.
Plaatje bij antwoord
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep dit is het juiste antwoord
Moet volgens mij wel bij elk nieuw bestand gedaan worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het wel instellen dat ie bij elk nieuw document geen irritante witregels doet, zie het 2e deel van mijn antwoord ;-)
Bij de lettertypen moet je hem op standaard zetten. Je ziet een aantal horizontale vakjes met verschillende stijlen van hoe het getypt kan worden(opmaak van de tekst).

Als je al wat getypt hebt, dan even alles selecteren en dan op standaard klikken. Dan verandert wel het lettertype, dat moet je dan weer even selecteren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat eigenlijk om de regelafstand, die moet je op 0 zetten in de instellingen (iets met alinea en regelafstand). Dan ben je van het probleem af!