Microsoft office

Ik krijg Microsoft word/excel/powerpoint etc niet meer geopend. Als ik dit wil doen krijg ik een bericht met: Het bestuuringssysteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren.
Ik moet écht verder met school dus kan iemand me z.s.m. helpen? En het een beetje makkelijk uitleggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
3.8K

Antwoorden (5)

Pak je doosje met de originele installatie-CD die je ongetwijfeld op de plank hebt liggen.
Stop die in je PC en laat Office opnieuw installeren.
Je verliest daarmee geen documenten.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ìk heb geen boekje ofzo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo moeilijk is het ook niet ;) http://support.microsoft.com/kb/821593/nl
Wat is je besturingssysteem? Wat heb je gedaan sinds je Office voor het laatst werkte?

Dit vond ik met Google:

-Allereerst je PC opnieuw opstarten en kijken of het werkt
-Probeer het vanaf een ander account, maak desnoods een nieuw account aan
-Probeer het vanaf het administrator account
-If all else fails, Office erafgooien en opnieuw installeren, maar kan me wel voorstellen dat je daar geen zin in hebt / tijd voor hebt

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik weet niet wat een bestuuringssysteem is. Als laatste heb ik niet veel bijzonders gedaan, dan andere dingen aan school.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Besturingssysteem = XP, Vista, Windows 7 etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vista heb ik
In aanvulling op de reeds gegeven antwoorden:

Als je met de daar gegeven tips niet verder komt, kun je OpenOffice downloaden en installeren. Da's helemaal gratis, helemaal legaal, en het werkt gewoon onder Windows.

Met OpenOffice kun je je Word-, Excel- en Powerpointbestanden gewoon openen en bewerken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Een tip die me zojuist pas te binnen viel:

Probeer Word op twee manieren te starten:

1. Ga in Verkenner naar je document en dubbelklik op je document.

2. Klik op het Startmenu van Windows en probeer zo Microsoft Word te vinden. Start Word op die manier, en als dat werkt, kun je in Word je document openen.

Als je niet weet hoe je Verkenner moet starten: dubbelklik op Mijn Computer, of anders: houd de Windows-knop op je toetsenbord ingedrukt (die zit in de buurt van je spatiebalk) en druk dan op de E.
Cryofiel
14 jaar geleden
Probeer eens systeem herstel. Kies 2/3 dagen terug. Misschien helpt dit wel..
Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je naar Configuratiescherm gaat, en vervolgens naar software (xp) of programma's (vista). Dan zie je daar een lijst met software. Klik rechtermuisknop op je office, en klik op wijzig. Vervolgens krijg je de optie om hem te repareren. Hier heb je wel meestal de cd voor nodig.