GTA 4 werkt grafisch slecht op mijn laptop? Kan ik hier iets aan doen om het beter te laten worden? (Ik weet niet zo veel van computers)

Ik heb de Packard Bell Easynote TK85:

Windows 7 Home Premium 64 bits

1ste generatie Intel Core i5 CPU M430 2.27 GHz

4096MB RAM

Intel HD Graphics

Grafische kaart geheugen: 1755 MB

Windows Prestatie Index:

Processor: 6,7

Geheugen (RAM): 5,9

Grafisch: 4,6

Grafische weergave voor spellen: 5,3

Primaire harde schijf: 5,9

Cijfer: 4,6

Index: 1,0 t/m 7,9

Toegevoegd na 1 minuut:
Het spel laad de omgeving niet zo goed. Dan loop je naar buiten en zie je de grond doorzichtig en huizen ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.2K

Antwoorden (4)

Toen ik mijn laptop net had, had ik hetzelfde probleem. Waarschijnlijk moet je of:

1. Je driver updaten (was bij mij het geval, omdat hij net nieuw was)

2. Even op www.canyourunit.com kijken wat ze daar zeggen van de intel hd graphics. Volgensmij kan Intel HD Graphics het wel draaien, dus je zou dit even kunnen proberen. Helpt dit niet. Dan stuur me maar een berichtje, dan help ik je verder!

P.S. (Is er misschien een update-centrum of zo iets dergelijks van Packard Bell zelf?) Als je niet weet hoe je dit kunt vinden kan ik je altijd via Teamviewer bijvoorbeeld helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je grafische kaart is niet goed genoeg. Daar kun je ook niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier is niet heel veel aan te doen; als je computer het niet trekt is de enige echte oplossing betere hardware aanschaffen.
Er zijn wel een paar trucjes die je kunt proberen, zodat er meer geheugen beschikbaar is voor GTA.

- Ga in het taakbeheer (rechtermuiknop op de taakbalk) na of er misschien processen aan staan die veel geheugen opslurpen maar niet nodig zijn om GTA te spelen; sluit deze af. (vergt wel enige kennis van de functie van die taken.)
- Je kunt proberen om via diezelfde taakbeheer GTA4.exe een hoge prioriteit te geven, wanneer die aanstaat. Hierdoor krijgt het spel voorrang op andere taken die de computer uitvoert. Helaas zitten tussen die andere taken ook wel een processen die het spel ondersteunen, zoals je video-drivers, waardoor het een averechts effect kan hebben.
- Installeer de laatste drivers voor je videokaart en de laatste directX (google die even)
- Je kunt googlen of het mogelijk is om je videokaart, Intel HD Graphics, te overclocken. Dit is wel wat technischer en misschien niet mogelijk bij zulk een standaard videokaart, maar misschien kun je hem dus harder laten werken dan waar hij voor gemaakt is.
Misschien kan ik nog wat trukjes bedenken, dan post ik die nog na. Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Zorg natuurlijk ook dat je de video settings op het allerlaagste niveau hebt staan. Met name de anti-alias functie UIT (zwaar voor de grafische kaart) en mipmapping aan. Check ook of de driver-software van de videokaart, als die er is, ook op de laagste stand staat, anders gaat die de instellingen misschien alsnog te hoog zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overduidelijk is het dat je GPU niet voldoende is. De rest is meer dan voldoende namelijk.

Intel HD Graphics zeg je.
Wil je een spel als GTA 4 spelen heb je echt een dedicated grafische kaart nodig. Zoals een ''Nvidia geforce 560GTM'' om maar iets willekeurigs te noemen.

Wil je dit spel spelen op je laptop zul je moeten upgraden en kijken of je er een grafische kaart in kunt laten zetten, aangezien deze er niet in zit bestaat de kans dat er wel ruimte voor is (áls duurdere versies van dezelfde laptop deze bijvoorbeeld wel hebben)

Ik zou zeggen, wil je dit spel écht héél graag spelen en per sé op je laptop, zoek dan een computer winkel op en leg je probleem voor. Vraag of het mogelijk is dat er een grafische kaart ingebouwd kan worden. Let wel op, hierbij ben je met €100 in jouw geval waarschijnlijk nog niet klaar. Zeker niet omdat je hem er zelf niet in kunt zetten.

Toegevoegd na 59 seconden:
met ''aangezien deze er niet in zit'' bedoel ik dat je geen dedicated GPU hebt, de GPU die je hebt zit naar mijn weten namelijk in de chip van je CPU.