kan ik de software van een computer uit 2000 met windows 98 vervangen met een op internet gekochte cd met windows 7 of vista?

ik heb een hélé oude computer uit 2000 en wil hem weer in gebruik nemen omdat mijn laptop gecrasht is en dit een goedkoop initiatief zou kunnen zijn. Maar dat kan natuurlijk nooit met die oude software dus wil ik windows 98 vervangen door windows 7 of vista kan dit ? en het internet doet het trouwens ook niet dus is daar ook nog een goede oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat echt niet werken.

Antwoorden (4)

Helaas, dat gaat hem niet worden. Heel misschien kan je WIndows NT of Windows XP erop installeren, afhankelijk van de specificaties van je PC. Win7 vergeet het maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee windows 7 zal hij echt niet trekken
als er al standaard win98 op staat is het nog maar de vraag of je er win xp of zelf 2000 op kunt zetten.

En dan nog allereerst moet je kijken of er een netwerk kaart in zit ?
onder 200o wordt die kaart meestal nog niet automatisch gevonden
met xp heb je kans dat ie het wel vindt
maar reken er op dat je minsten 512 mb geheugen moet hebben om hem nog te laten draaien
als het een pentium 3 of hoger is kan het nog
maar het is zonde van de xp code die je daar op moet activeren
met pentuim 2 of lager zou ik niet eens meer aan beginnen

Wat wel te proberen valt is een oudere versie linux/ubuntu of zoiets
kan je tenminste minimaal internetten en mailen
maar
als je toch goedkoop wilt op marktplaats kun je vast wel en leuke intel pentium 4 met 2,8 mhz 512mb geheugen en 40 gig schijfje kopen net genoeg om toch vooruit te kunnen
capthavoc
12 jaar geleden
Jawel! Ik heb een 98 pc, en windows 7 werkt als een trein!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bvalstar echt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe krijg je dat voor elkaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kom graag een keer langs om het te bekijken.
Maar dat kan natuurlijk nooit met die oude software dus wil ik windows 98 vervangen door windows 7 of vista kan dit ?

Tuurlijk kan dit, Als je wilt weten hoe .. Druk op het bron.

Dan heb je zeker deze vraag : Wat is mijn systeem eisen?

Dan kan je naar de 2e bron bekijken, kies gewoon een spel uit en druk op ''Can you run it?'' dan zie je de systeem eisen van de game en van jouw computer, je moet kijken van jouw computer, dan vergelijk je die met de system eisen van windows 7 (als je dat wilt installeren op je computer)

Toegevoegd na 2 minuten:
Is jouw systeem eisen net niet goed om windows 7 te installeren, dan kan je hier naar gaan kijken :

1 gigahertz (GHz) of sneller 32-bit (x86) of 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bits) of 2 GB RAM (64-bits)

16 GB beschikbare schijfruimte (32-bits) of 20 GB (64-bits)

Grafisch DirectX 9-apparaat met het stuurprogramma WDDM 1.0 of hoger

Toegevoegd na 23 uur:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx