Excel: hoe zorg ik ervoor dat gegevens in cellen standaard bovenaan staan?

Als ik in Excel 2007 een nieuw werkboek maak, of een nieuw werkblad in een bestaand werkboek, is de standaardinstelling dat gegevens *onderin* de cel worden gezet.

(Probeer maar: zet iets in een cel, en vergroot de hoogte van die rij - de inhoud van de cel zal onderin de cel staan, niet bovenin.)

Hoe zorg ik ervoor, dat de gegevens *bovenin* de cel worden gezet? Als standaard, dus automatisch voor elk nieuw werkboek en voor elk nieuw werkblad.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je formatteert een werkblad precies zoals je dat wilt hebben, die sla je op als template. Dan rename je die template. De nieuwe naam van de template is afhankelijk van de versie van excel die je hebt, ik heb een engelse versie en die heet 'workbook' Als je kijkt in 'nieuw blad openen' dan ga je zoeken naar de templates op jouw pc, en daar staat het standaard werkblad in en eventueel de door jou gemaakte andere templates. Die naam van het standaard werkblad moet je dus hebben.

Bronnen:
itsme

rechtermuisknop op cel of geselecteerde cellen en kies dan celeigenschappen en dan tabblad uitlijning. Horizontaal rechts en verticaal boven...dit zijn overigens dopdowns maar daar kom je denk ik wel uit. Toegevoegd na 48 seconden: Horizontaal is overigens BS. Dat kun je natuurlijk zelf wel bepalen. Toegevoegd na 5 minuten: Okay, dan zit er niets anders op dan zelf een sjabloon maken. Heel eenvoudig werkblad 1 alles selecteren en zelfde procedure als boven volgen en vervolgens deze opslaan als xls. Vervolgens bij sjablonen, sjabloon maken van bestaande en deze xls pakken.

chek http://office.microsoft.com/nl-nl/excel/HA100484501043.aspx

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100