Als ik taakbeheer start en bij processen kijk zie crss.exe, er is geen gebruiker en ook geen omschrijving, wat is dit?

Ik had een beetje gegoogled, op de ene website staat dat het een worm of trojan horse kan zijn op de andere staat dat het van windows zelf is..

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel csrss.exe trouwens.

Toegevoegd na 8 minuten:
En mijn computer word iedere dag gescand door AVG virusscanner, die overigens nu vermeldt dat mn computer veilig is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die websites waarop staat dat het een trojan of een worm is, zijn hoaxes. Zo af en toe worden dat soort berichten verspreid op internet. De aanstichters hopen dat mensen bang worden en het bewuste bestand ten onrechte van hun computer verwijderen.

Het beste antwoord

csrss(dus niet crss) staat voor Client Server Run-Time Subsystem. Erg leuk maar wat doet dit nou?

csrss is verantwoordelijk voor het aanmaken en of verwijderen van threads.

Wat is threads dan nou weer?
Een thread (Engels voor draad) op een computer is een proces dat binnen een proces uitgevoerd wordt. Met behulp van threads kan een computerprogramma verschillende taken "tegelijkertijd" uitvoeren net zoals in een besturingssysteem met multitasking meerdere processen tegelijk kunnen draaien. Het gebruik van meerdere threads wordt multithreading genoemd.

---LEES DIT AUB---

Er zijn alleen twee soorten csrss.exe. Eentje die standaard geleverd wordt bij het installeren van uw computer en een die dus als malware binnen uw computer treedt.

Geen paniek! Deze malware is al erg oud en dus met elke "antivirus" makkelijk te verhelpen. Een gratis "antivirus" is bijvoorbeeld "Microsoft security essentials"(url=http://www.microsoft.com/security_essentials/)

LET OP: Als u al een "anti-virus" programma op uw computer heeft kunnen twee "anti-virus" scanners tegen elkaar gaan op botsen wat uw computer heel erg zult vertragen.

---LEES DIT AUB---
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het bestand van windows heet csrss.exe en heeft 1 letter S meer...

Ik raad je aan om eens MalWareBytes te downloaden, en in safe mode te scannen..... Wellicht kunnen anderen nog andere scanners aanraden, die kun je daarbij ook nog eens proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
crss.exe is een proces van Windows zelf.
Maar er zijn ook virussen die de crss.exe voorzien van het virus, zodat crss.exe besmet raakt. Er draait dan nog steeds een crss.exe in je taskmanager, maar dan is het een virus.
Je zou dit kunnen onderzoeken door een virusscanner te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Correctie: csrss.exe is van Windows zelf, crss.exe is dat niet. Dus zeker virusscanner draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het handig om in dit soort gevallen in Google op de exe naam te zoeken eventueel met het woord virus gecombineerd