hoe kan ik een gescande tekst met gimp van zwart naar rood omzetten ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Bij mij lukt het door dit te doen:

- Kies in de bovenste menubalk voor "kleuren"
- Kies de menuoptie "verkleuren"
- Schuif de blakjes bij "tint" en "verzadiging" helemaal naar rechts en die bij "helderheid" een stukje naar rechts, ongeveer naar de waarde 60

Hopelijk werkt dit bij jouw afbeelding ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hartelijk dank
het werkt perfect en zelfs voor andere kleuren
ben echt blij voor het antwoord

Andere antwoorden (2)

Kan volgensmij niet dan moet je een andere photoshop programmatje voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien door het vul gereedschap te gebruiken = het emmertje (rood als kleur selecteren).En dat is wel wat werk maar elke letter met dit vulgereedschap van rood te voorzien.Wel even opslaan als +rood.Zijn het betrekkelijk kleine letters de optie inzoomen gebruiken.
groet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt volgens mij alle letters tegelijk selecteren door te kiezen voor:
selecteren -> Op kleur en dan klikken op iets zwarts.
Maar dat gaat denk ik alleen als de letters echt goed zwart zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gescande tekst bestaat vaak niet uit een aaneengesloten vlak van dezelfde kleur. Dan kun je lang met je emmertje bezig zijn. Of je raakt een achtergrond pixel en de hele achtergrond is zwart.