Welke redelijk moderne browser geeft een laag geheugen gebruik?

Mijn reserve PC heeft maar 256MB geheugen.
Firefox gebruikt al gauw 100 MB.
Waardoor hij gauw de harddisk gaat gebruiken als virtueel geheugen.
Gevolg trage computer en crashende applicaties.
Windows XP sp3. rimbus geheugen.

Voor goeivraag.nl gebruikt Firefox versie 8 al 120MB.
Weinig plug-ins geïnstalleerd.

Ik zoek dus een ander alternatief.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Google Chrome is een goede, snelle browser. Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit momenteel niet op een PC dus dat kan ik niet voor je opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iets minder dan 60Mb bij mij, onder vista, Firefox 110.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeveer 65 mb met Chrome, XP pro SP2
Er zijn op Internet diverse tests te vinden mbt Browsers. Over het algemeen komt FireFox er qua geheugengebruik als beste uit. Versie 3.6 is een prima browser, die je nog steeds kunt downloaden, prima te gebruiken als vervanger voor de qua geheugen veel te overdadige versie 8.

http://www.mozilla.org/en-US/firefox/all-older.html

zie ook:
http://www.gratissoftwaresite.nl/nieuws/Welke%20browser%20is%20het%20snelst%20Internet%20Explorer%209%20Firefox%204%20of%20Google%20Chrome%2010

http://www.automatiseringgids.nl/nieuws/2009/26/firefox-het-zuinigst-met-geheugen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind Opera wel een goede browser, gebruikt 33.1 MB op de schijf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
chrome. werkt licht en snel