Hoe kan ik een sjabloon (template) maken in words of office 2010?

Ik zou een sjabloon willen maken voor een serie (Columbo) en zo ieder aflevering dezelfde stijl geven (titel, speelduur, acteurs, jaartal, beschrijving, foto etc., kan iemand mij helpen? heb al gans het internet doorzocht

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Een stappenplan:
1. Open een nieuw leeg document
2. Maak je sjabloon (vul dus de vaste gegevens in, kies lettertypes en groottes, maak tabellen, etc.)
3. Ga naar "Opslaan als" en klik op het uitklapmenu "Opslaan als".
4. Kies voor Word-sjabloon, geef hem een duidelijke naam en sla hem op een logische plek op.
5. Sluit Office Word.
6. Ga naar de locatie waar je je sjabloon hebt opgeslagen.
7. Open het sjabloon en vul de gegeven voor een aflevering in.
8. Als je hem nu opslaat veranderd er niets aan het sjabloon en krijg je gewoon Word-document met je gegevens van de aflevering.

Iedere keer als je nu een aflevering wilt invullen, herhaal je het stappenplan vanaf stap 6 weer.