Wat is augmented reality precies?

Graag in eigen woorden! En zullen we ooit nog zonder kunnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (4)

Het programma projecteert een beeld in 3D in plaats van een ander beeld en allemaal in 3D en allemaal in real time en allemaal in real space...

NEE... Dit is hot... We kunnen niet zonder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Augmented reality verrijkt onze huidige perceptie op onze huidige wereld. We worden als het ware geholpen door een computer die meekijkt waar wij kijken en ons helpt aan informatie uit allerlei bronnen die gekoppeld zijn aan het object wat wij zien. Dit heeft beslist een grote toekomst. Een heel eenvoudig voorbeeld is een real time computer gids die met je meekijkt in het museum en je laat weten wat je ziet, wie het gemaakt heeft, wie die mens was etc. Eenvoudige voorbeelden van Augmented reality zijn bijvoorbeeld Shazam op de Iphone. Een applicatie die meeluistert met de muziek die jij luistert en op basis van wat hij "hoort" een aantal databases ontsluit die informatie hebben omtrent het stukje muziek dat je hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk antwoord. Het volgende filmpje geeft een mooi voorbeeld van augmented reality: http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos_the_sixth_sense.html.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, toepassingen kon ik wel bedenken maar dit is het helemaal.....augmented reality heeft nog een devicerige feel maar dit is volledige integratie. Je vergeet gewoon het ding om je nek of whatever en het maakt echt een onderdeel uit van je dagelijks handelen. Ongelovelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shazam is echt geen augemented reality, het eerste voorbeeld van de museum wel degelijk. Maar shazam controleert alleen maar of het patroon van de noten overeenkomt met een grote database.
Augmented Reality is een hulpmiddel waarmee je meer informatie over je omgeving krijgt (gaat krijgen) dan je met je eigen zintuigen kunt waarnemen.

Over een x aantal jaar zal een grote groep mensen denken dat ze niet meer zonder kunnen. Zo ging het ook met de mobiele telefoon. In het begin was dat nog onzinnig, en lachte je iemand uit die ermee rondliep, en kijk nu eens......, als je er geen hebt ben je niet meer van deze tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoorden van gootje en lopendvuurtje zijn goed lijkt me + 1 daarom. Om dezelfde reden overigens een hele dikke -1 voor xinix (sorry xinix maar dat was het enige dat ik ervoor kon geven)
Een laag boven de werkelijkheid zou ik zeggen die je extra informatie biedt tov wat je zelf kan zien. Dingen die je om je heen ziet linken aan informatie op het internet. Dat gebouw is bijv gebouwd in xxx en deze straat zag er vroeger zo uit etc. Prachtige nieuwe techniek wat geweldige mogelijkheden biedt