Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een map met foto's van 45kb naar minder dan 2kb krijgen?

Ik heb al geprobeerd om het in een gecomprimeerde map te zetten maar daar schoot ik niks mee op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
918
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een hele map tot zo'n 5% van de oorspronkelijke grootte verkleinen gaat je niet lukken. Gecomprimeerde mappen kunnen je wel wat helpen, maar niet zó veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hou je misschien 4 pixels over...
gvrox
12 jaar geleden
Bedoel je echt 2 kilobyte ? Of eigenlijk megabyte ? Want 2kb is voor slechts 1 foto heeeeel erg klein. Waarom wil/moet je het zo klein maken ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs al was het Mb, dan nog moet het van 45 Mb naar 2 Mb en dat is net zo onmogelijk als van 45 Kb naar 2 Kb. :)
gvrox
12 jaar geleden
Och, als het JPEGs waren die op 100% waren gecomprimeerd dan krijg je behoorlijk grote files, zeker als de resolutie ook nog eens heel hoog was. Dan kun je met verkleinen en kiezen van een lagere kwaliteitsetting nog een heel eind komen. Maar hoe dan ook heb je wel een punt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs platte tekst kan maar tot 5-10% worden gecomprimeerd. Dit zijn foto's en die zijn meestal van zichzelf al gecomprimeerd. Dan heb je zelfs de kans dat ze gecomprimeerd meer ruimte innemen dan ongecomprimeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn al een aantal goede antwoorden genoemd.
Ik wil nog zeggen dat 2kb voor een foto wel bijzonder klein is. Afhankelijk van de manier van comprimeren past je foto dan ongeveer op de nagel van je kleine teen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Foto's verwijderen, of met een minder scherpe resolutie opslaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik een minder scherpe resolutie toepassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleiner opslaan is in feite hetzelfde, als je dan inzoomt is het minder scherp. Dat kan je wel denk ik?
Dat lukt je alleen als je het formaat van de foto's verkleint. JPG-bestanden zijn al gecomprimeerd, waardoor zippen geen of weinig extra ruimtebesparing oplevert.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe verklein ik het formaat?
bamibal
12 jaar geleden
Je kunt dit tooltje gebruiken:
http://imageresizer.codeplex.com/
Alle foto's een keer openen in een bewerkingsprogramma (Zoals Windows Live Photo Gallery ) werkt het beste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan via paint of photoscape, alle foto’s in één foto zetten. Een soort collage, ze heb je eigenlijk maar één afbeelding
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding