Hoe maak ik in excel 2007 een diagram die laat zien hoe vaak een cijfer voorkomt in een bereik?

Ik heb in kolom C2:C8, bijvoorbeeld 2x één, 3x twee en 2x drie. Nu wil ik een diagram die 3 staven heeft waarbij die aangeeft hoe vaak het getal één, twee en drie voorkomen?

Toegevoegd na 1 uur:
Bovenstaande is niet geheel correct meer, wat ik nu nog wil is:

Er zijn getallen die ertussen zitten, zoals 1.5 en 1.6 en die moeten geteld worden bij 1 en getallen als 2.2 en 2.9 moeten weer bij de twee meegerekend worden,

Ik denk dat hier iets als tussen (between) moet zijn of met groter.dan en kleiner.dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Dit kan je bereiken door 'Aantal.als' te gebruiken.

Hier geef je als bereik C2:C8 op en als criterium 1. Dit doe je ook voor criterium 2 en 3. Vervolgens kan je deze gegevens in een staafdiagram zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even een update, want ik had mijn vraag niet helemaal juist gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ergens zal dus nog de afrond-functie toegevoegd moeten worden. Ik zal even dingen testen als ik thuis kom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is me niet gelukt om het in 1 formule te zetten. Mijn voorstel is om in kolom D de formule te zetten op afronden.beneden . Vervolgens de aantal.als-formule loslaten op de afgeronde cijfers. Eventueel kan je kolom D ook nog verbergen, nadat je de aantal.als-formule hebt gemaakt.