is er een formule in excel voor het berekenen van het aantal dagen vanaf een bepaalde datum?

verduidelijking: ik moet een excel bestandje maken waarin staat beschreven hoeveel dagen de bedragen van crediteuren openstaan vanaf een bepaalde datum.

dus bijvoorbeeld (ik typ in) 19-10-2011 en dat er dan automatisch in een andere cel het aantal dagen tot en met nu komt te staan, dit zou dan 3 dagen moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
2.6K

Het beste antwoord

Ja dat is zelfs heel eenvoudig.

Zet de huidige datum ook in een bepaalde cel.

Zet naast elke crediteur de bijbehorende datum, en zet in de cel ernaast gewoon de formule =[CELMETHUIDIGEDATUM] - [CELMETCREDITEURDATUM].

Gewoon aftrekken dus

Concreet: je zet de huidige datum in cel F1

De crediteurendatums staan in cel B1 tm B10.
Dan zet je in C1 de formule =F1 - B1, en dan sleep je deze formule door naar de cellen eronder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dan doe je in die ene cel F1 niet de huidige datum, maar de formule =TODAY() Dan staat in die cel altijd de huidige datum, zonder dat je die zelf hoeft aan te passen, en dat betekent dat in cellen C1 tm C10 altijd automatisch het aantal verlopen dagen staat. http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/calculate-the-difference-between-two-dates-HP003056111.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien ik ook een j ben uit breda, zeer graag gedaan ;)

Andere antwoorden (2)

In een cel (B1) zet je een datum, bijvoorbeeld 18-09-2011
In een andere cel (A1) de huidige datum (@now of @nu)

In C3 zet je: +A1 - B1
Dan moet er 34 uitkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vul in cel A1: 19-10-2011. Vul in bijvoorbeeld cel B1 in vandaag: 21-10-2011. Daarna vul in cel C1: =B1-A1
Dan druk je op enter. Zorg dat cel A1 en B1 op datum staan en dat cel C1 op getal staat.