Wat is het verschil tussen WD scorpio blue en WD Scorpio black. en?

Deze is een keer vervangen maar doet nu niets meer.
Het gaat over mijn laptop.

Picture for question
4 jaar geleden
in: Software
1.6K
LeonardN
4 jaar geleden
Door het verschil te begrijpen, ga je niet snappen waarom deze nu niets meer doet. Elke 2,5" hdd zal het gewoonweg moeten doen in je laptop.

Antwoorden (1)

De scorpio blue heeft meer opslagruimte dan de scorpio black.
Op de blue kun je 320GB aan data kwijt, op de black 250GB.

De Blue heeft een rotatiesnelheid van 5400 en de black van 7200. Dit betekent dat de black ietsje sneller werkt.

De blue is nieuwer dan de black. De blue is van 12 februari 2012. De black is van 19 september 2011.

Tevens is de black een keer gewiped (leeg gemaakt) op 20 mei 2016.

Als ze nu beiden defect zijn...geen nieuwe HDD kopen. Koop voor ongeveer €70,- een SSD.

Deze past sowieso in je laptop. Zal hem aanzienlijk sneller maken (ik heb laatst zo'n SSD in mijn laptop van 2008 gezet, draait als een zonnetje)

Ze lopen minder vaak vast en gaan minder snel kapot.