Als ik onze windows 7 net nieuwe laptop opstart, en ik op een programma klik duurt het heel lang voordat het programma opstart, hoe kan dit komen?

Het is bij elk programma zo, of het firefox, paint, word, of moviemaker bijvoorbeeld is, het duurt bij elke opstart beurt zo"n 30-40 seconden. Kortom, hoe kan dit komen, en hoe is dit simpel op te lossen? Graag een antwoord, alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Wacht je wel tot Windows compleet is opgestart? Nadat je bij je desktop komt, is het OS nog wel even bezig met alle applicatie te starten en te laden. Vooral rechtsonderin bij je klokje kun je zien hoeveel er al actief is.

Duurt het minder lang als je een half uurtje je pc aan hebt staan? Dan komt het door bovenstaande.

Komt het daar niet door, zou je virusscanner te zwaar kunnen zijn, schakel dan over naar avast bijvoorbeeld, die is lekker licht, en gratis.

Verder kan ik je op basis van deze info niet echt verder helpen, maar het is het eerste waar ik aan denk...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens naar de hoeveelheid geheugen! Goedkopere laptops worden nog steeds verkocht met een minimale 1Gb geheugen. Dat is echt aan de magere kant. Wellicht kan je het opwaarderen naar 2 of 4Gb. Kijk hiervoor eens in de handleiding/specificaties van je laptop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kunnen meer dingen zijn.
ik zal een lijst neerzetten met problemen.

1) het besturingssysteem moet opstarten.
oplossing: even wachten.

2) De virusscanner is waardeloos.
Dat kan betekenen dat ie te zwaar is, of dat ie de helft van de virussen niet ziet.
Oplossingen:
is het eerste het geval, gooi hem er dan vanaf en pak een andere, die wel kwaliteit biedt.

is het tweede het geval, zet er dan Norton antivirus op.
de kans is groot dat je laptop vol virussen zit.
even updaten en dan lukt het wel.
Norton, die is zwaar, maar die vindt wel alles.

3) Je Ram geheugen is te zwak. dit is al behandeld door een andere user.

Meer weet ik even niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
probleem is wel bij 2 dat je niet weet wat er aan de hand is, totdat je een virusscanner eropzet.
Ik adviseer daarom eerst Norton erop te zetten.
die vind je bij de Mediamarkt en bij de computerwinkel bij jou in de buurt.