Powerpoint vraagje

Ik ben op school bezig met een Powerpoint presentatie, daar hebben we de allernieuwste powerpoint. Ik heb alles opgeslagen op mijn USB. Ik ben nu op mijn stage en ik wil verder werken aan mijn presentatie, alleen hier op mijn stage hebben ze nog steeds de oude powerpoint, kan dit kwaad als ik de presentatie op de oude verder afmaak? Of kan ik als ik hem opgeslagen heb in de oude daarna niet meer openen in de nieuwe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

nee kan geen kwaad.

er zitten een paar nieuwe functies in de nieuwe PP. vraag me niet welke. deze gebruikt je waarschijnlijk ook niet dus dat maakt niet uit.

je kan dus zonder problemen op de oude PP je presentatie afmaken. deze is daarna ook weer gewoon bruikbaar in de nieuwe PP.

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zolang de bestanden .ppt heten en het juiste formaat hebben (.ppt), kun je ze op beide PC's bewerken. Zodra het bestand als Powerpoint 2007 (.pptx) opgeslagen is, kun je het alleen nog met Powerpoint 2007 of een oudere versie met een geïnstalleerd compatibility pack bewerken (gratis bij MS te downloaden).

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=941b3470-3ae9-4aee-8f43-c6bb74cd1466&displaylang=en
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, net andersom: als je met een oude PP versie een nieuw PP bestand wil openen, geeft MS-Office dit aan (als je geluk hebt, eventueel staat er alleen dat hij dit bestandstype niet kent).
Als je veel met beide versies werkt (PowerPoint2007 en eerder) kan je het bestand via de Office knop (linksboven) opslaan als PowerPoint 97-2003 indeling. Zoals al eerder beanwtoord staat er dan de extensie .ppt bij.

Op het moment dat je dat doet geeft PowerPoint aan wat er verloren gaat. Meestal zijn dat de nieuwe SmartArt vormen. De tekening zelf wordt wel opgeslagen, maar je kunt het niet als smartartvorm bewerken in de oudere versie.

Ik merk zelf, dat in de oude versie mijn presentaties heel veel groter zijn (soms wel 10 MB) t.o.v. de 2007 indeling. De nieuwe indeling heeft zeker mijn voorkeur, maar als je de presentatie moet bewerken in een eerdere versie kan je deze het beste opslaan in het oude formaat. Later kan je dit natuurlijk weer omzetten.

Ik werk zelf heel veel bij klanten. Die hebben allemaal verschillende versies. Een belangrijke presentatie bewaar ik daarom in beide formaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij in het verleden veel is gebeurd is dat ik mooie overgangen en animaties in mijn presentatie had zitten en dat die niet meer werkten bij overgang naar een andere versie/ander platform. Ook het afspelen van geluiden was iets dat moeilijkheden opleverde. Ik zou daarom een kopie opslaan en die openen op je stageplaats en kijken wat er van overblijft.

Daarnaast is het altijd van belang om in de gaten te houden vanaf wat voor platform je het straks gaat presenteren. Als ze in het zaaltje waar je je presentatie houdt een PC met een heel oude versie hebben, kan heel veel werk voor niets zijn en valt een deel van je preentatie in duigen.

Als het goed is is het succes van je presentatie niet afhankelijk van je powerpoint. Maar het is wel fijner als alles gaat zoals je verwacht had.