Ik heb FL studio gedownload (een demo versie) maar wil nu met mn Yamha psr-e313 keyboard audio in HQ opnemen hoe moet ik dat doen met FL studio ?

Dus wat moet ik allemaal doen om te zorgen dan als ik met FL keyboard audio opneem ik het in HQ kan horen.

Toegevoegd na 4 uur:
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je moet in ieder geval zorgen dat je een 'recording device' hebt waar de audio van je keyboard op binnenkomt in de computer.

Dat betekent dus dat je een kabeltje moet leggen van een of andere output van het keyboard, als het een line out heeft is dat het best, anders koptelefoonuitgang nemen, naar een of andere input van de (geluidskaart van de) computer. Line in kiezen indien mogelijk, anders microfooningang.

Vervolgens moet je in FL in het "mixer" paneel rechtsbovenaan bij "IN" je recording device kiezen. Welke je moet kiezen en hoe dat heet hangt geheel af van je geluidskaart, drivers en windows instellingen. Controleer eventueel bij de geluidsinstellingen van Windows wat wat is.

Als je vervolgens op het microfoontje in de knoppenbalk van FL klikt en kiest voor "into playlist as audio clip" gaat 'ie opnemen.

Succes! Als er verder nog vragen zijn horen we het wel ;)