Hoe kan ik het beste mp3 bestandjes maken van mediabestanden?

Bijna alle muziek die ik heb staat (inmiddels) op mijn computer. Maar hier zitten vrijwel alleen maar WMA/media e.d. bestanden tussen. En op mijn mp3-speler worden een x-aantal van deze bestanden gewoon over geslagen. Voorzover de mp3-speler niet vast loopt...

Daarom lijkt het me handig als de WMA/media bestanden worden omgezet naar mp3 formaat. Maar hoe doe ik dit?

In totaal gaat het om zo'n 10 GB verdeeld over 3 mappen, waarvan ik het van een het wel prettig zou vinden als dit allemaal mp3 bestanden zouden zijn. Omdat ik deze muziek gewoon het meeste luister...

Dus hoe kan ik het beste mp3 bestandjes maken van mediabestanden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het betreft hier dus volstrekte legale CD's die ik in de loop van de afgelopen 20 jaar heb verzameld en op mijn computer heb gezet...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Je zou hiervoor Free Mp3 Wma Converter kunnen gebruiken. In de bron staat uitgebreide uitleg over dit programma.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant en gemakkelijk stukje software...

Andere antwoorden (3)

probeer het hier is mee:

http://www.zamzar.com/

bestand laden> coverteren (mp3 kiezen)> via je mail ontvang je de downloadlink
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 10 GB aan input, wordt dat heel wat werk vrees ik :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lees die vragen ook niet grondig genoeg geloof ik... dan ben je we ff bezig ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat naar mp3 geconventeert moet worden betreft maar 3,4 GB...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles laden in itunes zoals hierover gezegd is misschien ook een optie indd, alhoewel in me dacht te herinneren dat itunes met aac werkt ipv mp3
Itunes werk prima...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar het volgende. Dit pakket heeft veel mogelijkheden. Is gratis en werkt super. Legale CD's maar ook bestanden omzetten naar MP of andere formaten. Even doorheen bijten en dan moet het goed komen.