Hoe reset ik een draadloze router?

Een draadloze router gekregen maar zonder inlogcodes.
hoe reset ik dat malle ding en kan ik hem opnieuw instellen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Er zit een klein knopje op de router,druk die met de punt van b.v een balpen 5 sec in en hij is gereset,wil je terug naar de fabrieksinstellingen dan ongeveer 20 sec indrukken. En 'zachte'reste kan je doen door ongeveer 1 min de stroom van de router af te halen. Toegevoegd na 2 minuten: Een 'zachte'reset doe je als je verbinding is weggevallen de instellingen blijven dan behouden!

Als je googelt op het type krijg je vast wel een handleiding die te downloaden is. Daar moet het dan in staan. Toegevoegd na 1 minuut: Waarschijnlijk wist u al: met aan/uit zetten reset je hem niet.

De router benaderen Sluit de router met een netwerkkabel aan op de netwerkaansluiting van je computer of laptop. Via een internetbrowser kun je in het configuratie menu van de router komen. De router benader je door het ip adres als internetadres in de browser in te voeren, vaak is dit 192.168.1.1 of 192.168.0.1. Welke dat precies is, lees je in de handleiding van je draadloze router.

Bronnen:
http://www.allesoverdraadloosinternet.nl/r...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100